Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hade ni gjort?

Hej,

Tog nyligen (läs mitten av september) ett lån för 150.000 SEK. Jag köpte en bil samt betalade av en kredit på 35 000 SEK. Lånet var på hög ränta ca: 16% då jag hade en betalningsanmärkning men inga lån (via Lendo).
Nu har min anmärkning försvunnit och sitter med betydligt bättre UC-score och skulle vilja låna 180.000 SEK eller ska jag ta 200000 SEK för att flera blir intresserade?

Kan jag göra detta även om det nästan bara gått 1 månad men mitt UC är så mycket bättre.
Ska jag vända mig till Lendo igen eller ´ta Zmarta eller gå direkt på ngt annat ? Har de samma lånegivare? Vill gärna ha 6% ränta om det går

Tacksam för tips

Mitt UC score ligger på 1,5% och min tanke är att betala av detta lån

Sök på Lendo, 180 eller 200 tusen inte så stor skillnad.

@låneförmedlaren2022 Vilken är den lägsta inkomsten per månad före och efter skatt som det är möjligt att få samlingslån på ca 100 000 kr med?

hur får man ens igenom ett sånt lån idag? är väl KALP eller skuldkvoter som gäller för de flesta?
Jo visst, säger inte att någon kommer bli beviljad ett samlingslån med 10k i lön men det är minimum för en del banker. Jag har varit med om personer som blivit beviljade lån med runt 10k i lön ifall man har låga fasta utgifter. Alla banker gör olika bedömningar. Om man lägger upp lånet med en låg månadsbetalning så kan KALP-en gå ihop ändå!

Jo visst, säger inte att någon kommer bli beviljad ett samlingslån med 10k i lön men det är minimum för en del banker. Jag har varit med om personer som blivit beviljade lån med runt 10k i lön ifall man har låga fasta utgifter. Alla banker gör olika bedömningar. Om man lägger upp lånet med en låg månadsbetalning så kan KALP-en gå ihop ändå!

Sjukt, minsta fördyrning i samhället och man riskerar att hamna hos fogden...

Men har väl blivit mer ordning på det där då? var ju en dom mot Resurs & Svea pga av bristande kreditprövning nu i våras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp