Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hade ni gjort?

synlig inkomst uc 2020: 144 underskott av kapital 54
Synlig inkomst 2021: 319tkr
Underskott av kapital: 34

Nuvarande lön 45.000kr brutto och har haft det sen årskiftet men syns inte på senaste uc

UC risk 13.9%
10 FF
3 FF försvinner om 3 veckor och det är då jag tänkt söka lån. 6/7 kvarstående FF är minst 5 månader gamla då

Synliga krediter på uc: 4 st totalt 210.000kr i princip fullt utnyttjade

Har krediter på ca 230.000kr, dem flesta utanför UC som jag vill samla till ett lån
Lyckas jag med det så har jag bara 1 kredit på uc på 100.000kr fullt utnyttjad med hög ränta hade gärna bakat in den också men det är inte jätteviktigt då jag har lagt in dem pengarna i mitt aktiebolag och kan släcka lånet så fort jag satt igång med försäljningen och får ta ut 100.000kr skattefritt.

utöver ett samlingslån på 230tkt hade jag önskat ytterligare 70-120 i blanco.

Och om allt går igenom så kommer jag att försöka köpa en bil från bilfirma med bilen som pant. Bilen kostar cirka 380tkr och jag kan lägga 100tkr i kontantinsats.

vad tror ni om mina möjligheter? Och hur hade ni gjort?

synlig inkomst uc 2020: 144 underskott av kapital 54
Synlig inkomst 2021: 319tkr
Underskott av kapital: 34

Nuvarande lön 45.000kr brutto och har haft det sen årskiftet men syns inte på senaste uc

UC risk 13.9%
10 FF
3 FF försvinner om 3 veckor och det är då jag tänkt söka lån. 6/7 kvarstående FF är minst 5 månader gamla då

Synliga krediter på uc: 4 st totalt 210.000kr i princip fullt utnyttjade

Har krediter på ca 230.000kr, dem flesta utanför UC som jag vill samla till ett lån
Lyckas jag med det så har jag bara 1 kredit på uc på 100.000kr fullt utnyttjad med hög ränta hade gärna bakat in den också men det är inte jätteviktigt då jag har lagt in dem pengarna i mitt aktiebolag och kan släcka lånet så fort jag satt igång med försäljningen och får ta ut 100.000kr skattefritt.

utöver ett samlingslån på 230tkt hade jag önskat ytterligare 70-120 i blanco.

Och om allt går igenom så kommer jag att försöka köpa en bil från bilfirma med bilen som pant. Bilen kostar cirka 380tkr och jag kan lägga 100tkr i kontantinsats.

vad tror ni om mina möjligheter? Och hur hade ni gjort?
Snarlik sits som jag skrivit om i denna tråd: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/stort-samlingslån-700k-hjälp-och-strategi.19780/

Kanske bäst att söka ett samlingslån på 350k och använda delar av de pengarna till bilen (förstår inte alls varför du ska köpa en bil för 380k på lån innan skulder och sånt är betalt)

Iom att inkomst på uc är lägre så finns det risk för avslag direkt, eller så kommer du behöva komplettera med lönespecar t.ex.

Edit: om du har möjlighet så hade det nog gynnat dig rejält att släcka krediten helt (innan 30/6) invänta uc uppdatering i mitten på juli och söka då.
Mest troligt kommer uc score att gå ner som tusan.

Min gick från 17% till 13.2% när jag släckte en kredit (kredit enligt uc, avbetalning egentligen) på 2700.

Hur mycket tror du mitt uc score går ner när 3 FF försvinner?

Ingen idé att försöka med ett personligt möte på banken eller? Har en del spel historisk så kanske inte det bästa

Snarlik sits som jag skrivit om i denna tråd: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/stort-samlingslån-700k-hjälp-och-strategi.19780/

Kanske bäst att söka ett samlingslån på 350k och använda delar av de pengarna till bilen (förstår inte alls varför du ska köpa en bil för 380k på lån innan skulder och sånt är betalt)

Iom att inkomst på uc är lägre så finns det risk för avslag direkt, eller så kommer du behöva komplettera med lönespecar t.ex.

Edit: om du har möjlighet så hade det nog gynnat dig rejält att släcka krediten helt (innan 30/6) invänta uc uppdatering i mitten på juli och söka då.
Mest troligt kommer uc score att gå ner som tusan.

Min gick från 17% till 13.2% när jag släckte en kredit (kredit enligt uc, avbetalning egentligen) på 2700.
Borde jag inte få avslag på 350k direkt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp