Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur högt belopp vid första ansökan?

När man ansöker om nytt lån för första gången från t.ex. Northmill, brukar det vara möjligt att maxbelopp på 50.000kr godkänns direkt om man har bra kreditbetyg eller börjar man alltid på 25.000kr som är beloppet som är förifyllt när man besöker sidan? Eller blir det sänkt till 25.000kr om man söker 50.000kr och man får möjlighet att senare låna ytterligare om man sköter sig? Eller kan det nekas om man söker maxbeloppet direkt?
Jag undrar samma sak med Ferratum som har 45.000kr som maxbelopp?

Har du inga andra lån och är helt ren så gör inte detta misstag. Behöver du ett lån så går till en storbank där du får bra ränta med rak amortering.

Har du inga andra lån och är helt ren så gör inte detta misstag. Behöver du ett lån så går till en storbank där du får bra ränta med rak amortering.
Det är inte garanterat att jag kommer göra det. Jag var mest nyfiken bara. Jo jag är medveten om ockerräntor osv

Alltså jag vet inte, det kanske beror lite på förutsättningarna och även dom olika aktörernas interna regler/modeller med mera.

Men spontant känns det väl som att det är svårare idag att få en maxad kredit på direkten än vad det var för några år sedan.
Jag tror att det är väldigt svårt att maxa krediten direkt trots ”riktigt bra förutsättningar” speciellt hos just Northmill som du nämner. Dom är ju ändå ganska så seriösa, mer seriösa än Ferratum exempelvis må jag hävda.

Jag tror att man automatiskt blir erbjuden ett lägre belopp om man nu har förutsättningar för att låna men kanske inte för att låna maxbelopp.
Det vore ett väldigt konstigt system annars. Då skulle man ju tekniskt sett förlora på att chansa på exempelvis maxad kredit (50000 i Northmills fall) när man kanske egentligen ändå kunde låna säg 30000.

Jag har också undrat många gånger över just det där. Men enligt aktörerna så blir man erbjuden det belopp som man faktiskt kan låna, alltså att man inte går miste om några pengar om man chansar…

Senast ändrad:
Alltså jag vet inte, det kanske beror lite på förutsättningarna och även dom olika aktörernas interna regler/modeller med mera.

Men spontant känns det väl som att det är svårare idag att få en maxad kredit på direkten än vad det var för några år sedan.
Jag tror att det är väldigt svårt att maxa krediten direkt trots ”riktigt bra förutsättningar” speciellt hos just Northmill som du nämner. Dom är ju ändå ganska så seriösa, mer seriösa än Ferratum exempelvis må jag hävda.

Jag tror att man automatiskt blir erbjuden ett lägre belopp om man nu har förutsättningar för att låna men kanske inte för att låna maxbelopp.
Det vore ett väldigt konstigt system annars. Då skulle man ju tekniskt sett förlora på att chansa på exempelvis maxad kredit (50000 i Northmills fall) när man kanske egentligen ändå kunde låna säg 30000.

Jag har också undrat många gånger över just det där. Men enligt aktörerna så blir man erbjuden det belopp som man faktiskt kan låna, alltså att man inte går miste om några pengar om man chansar…
Det sistnämda känns ju tryggt om det funkar så, att det inte blir avslag bara för att man söker ett för högt belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp