Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hårda är Intrum med Risicum skuld egentligen?

Jag tycker du ska mejla och fråga
Sen beror det ju på storleken på skulden
Men jag brukar själv ge ett förslag vad jag anser mig kunna betala
Brukar vara mellan 300-500 och oftast funkar det för de flesta inkassobolagen
Så stilla din oro och antingen ring eller mejla

Tack gran för ditt svar jag kämpar och kämpar för att bli av med mina skitlån och sen skriver vissa personer saker i tråden som skrämmer slag på mig så jag blir illamående av oro. Jag är urdålig på att förhandla en bra plan börjar lätt gråta och vågar inte stå upp för min sak men jag ska försöka denna gång att få på mer än 6 månader

Nisse hur gjorde du ringde du handläggaren hos Intrum eller gick du in via sidan Bli Skuldfri och begärde avbetalningsplan? Ringde du till OKmoney eller lät du bara bli att betala? Jag måste nog släppa mina lån också så därför undrar jag hur du gjorde.

Hej! Jag ringde Intrum när inkassokravet kommit. Hade en totalskuld på ca 11000. Sa som det är att jag har 2 tuffa månader framför mig så då fick jag betala 500 i 2 månader, så skulle vi omförhandla sen och lägga ut resten på 10 mån.

Lycka till!

Hej! Jag ringde Intrum när inkassokravet kommit. Hade en totalskuld på ca 11000. Sa som det är att jag har 2 tuffa månader framför mig så då fick jag betala 500 i 2 månader, så skulle vi omförhandla sen och lägga ut resten på 10 mån.

Lycka till!
Tack Nisse för ditt svar jag ska gör som du gjorde vet du vad du kan få för månadskostnad resten av tiden?

Tack Nisse för ditt svar jag ska gör som du gjorde vet du vad du kan få för månadskostnad resten av tiden?

Kommer hamna på dryga 1000 lappen med räntor. De är rätt sega med att skicka till inkasso också, så där "tjänar du lite tid".

Kommer hamna på dryga 1000 lappen med räntor. De är rätt sega med att skicka till inkasso också, så där "tjänar du lite tid".
Stort tack för dina svar känns lite bättre nu. För mig personligen är det jättejobbigt när jag måste släppa till inkasso känner mig som världens loser när jag måste göra det och det innebär också att det blir färre och färre som jag kan låna hos. Men oron över att inte få låna igen när det är återbetalt är större så därför kommer jag göra så här.

Nisse hade du 2x5000 kronor i lån från början har ett på 5000 hos Risicum just nu funderar på att ta ett till på 5000 hos Okmoney för att sedan släppa båda.

Ok tack, en fråga till gick de till inkasso efter varje föfallodag eller alla 3 samtidigt?

Fick alla 3 ihopklumpat hos inkasso, så det tog ganska lång tid innan det hamnade där. Så får du beviljat 10 000 delat på 3 kan du lika gärna söka det istället för att dela upp på båda bolagen så får du bara ett ärende sen.

Kan tyvärr inte lösa Risicum först för att kunna ta 10.000 hos Okmoney och sedan släppa är det inte väldigt stora krav för att få ett större lån har alltid fått 5000 hos båda vet ej om det beviljar mig högre. Kan man mejla eller ringa och fråga tror du?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp