Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur hårda är DNB finans

Jag skrev ju tidigare i tråden men vill tillägga att dem inte begärde nå komplettering/lönespec heller från mig

Jag blev nekad att leasa av dessa för 2 år sen nästan exakt. Många förfrågningar och överbelånad. Minns ej riskscore men dom tog full UC iaf. Men det gick att lösa genom att frugan också står med på avtalet då vi båda har bilen. Dom tog full UC på henne också.

Jag blev nekad att leasa av dessa för 2 år sen nästan exakt. Många förfrågningar och överbelånad. Minns ej riskscore men dom tog full UC iaf. Men det gick att lösa genom att frugan också står med på avtalet då vi båda har bilen. Dom tog full UC på henne också.
Jag känner ett par som båda var tvugna att stå på avtalet om de skulle bevilja. Så det där känner jag igen också

Jag tror som sagt inte att det är skillnad beroende på vilken bilfirma man anlitar, för det bör ju vara finansbolaget som sätter villkoren.
I min familj har vi leasat via Carplus som ägs av Hedin Bil och när dottern leasade sin lilla FIAT 500 nyligen, så sa firman att DnB krävde 20tkr i månadslön för att få leasa just den bilen och självklart inga anmärkningar, etc.

Senast ändrad:
Att leasa är verkligen enkelt nu förtiden. Anmärkkingar, låg inkomst mm eftersom bilen är en säkerhet. DNB ingår dock INTE i den kategorin. Kan man slippa de, tycker jag att man ska göra det och slippa all klydd. Men är det bilen man verkligen ha och inte har något emot att inlämna lite dokument, då är det bara köra

Jag skrev ju tidigare i tråden men vill tillägga att dem inte begärde nå komplettering/lönespec heller från mig
Hej, vet att det är 3 och ett halvt år senare nu men var det leasing du sökte för då när du blev beviljad utan att behöva komplettera något? :):folded:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp