Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur gjorde ni ?

Hur gjorde ni när ni bestämt er för att ge upp. Tänker på pengarna som blir över när man slutar betala sina lån/krediter . Menar det hinner ju gå några månader innan löneutmätningen/skuldsaneringen kommmer igång .
Strävar man efter att få skuldsanering känns det ju som bäst att fortsätta betala det man kan på sina lån/krediter för att visa KF att man gör allt och försöker . Känns ju som konstigt att bara sluta betala och bunkra upp pengarna . Det borde ju KF se som dåligt . Eller hur har ni gjort och hur ser KF på saken tro?
Dela gärna med er av era tankar/ erfarenheter.

själv ska jag slänga in en ansökan om skuldsanering på måndag . Men tror inte jag kommer bli beviljad. Men jag förlorar ju inget på det. Jag har inget hos KF ännu men det börjar brännas kan man väl säga .

skuld på 1,3
Senaste lånet taget i oktober
Slutade spela i december
Påbörjat behandling i december .

jaghar klarar mig från KF pga av trixande och sparade pengar . Nu börjar dom sparade pengarna ta slut och trixen oxå.

Senast ändrad:
Lägg stålarna på hög från det att du skickat in ansökan och betala inte en sekin till någon efter det.

Men jag tänker att KF vill se bankkontohistorik då mina skulder är för spel . Så dom kan se en tydlig brytpunkt och att jag slutat missköta mig . Dom lär ju undra varför jag tagit ut hela lönen och inte betalat det jag kan . Så hade jag tänkt om jagjobbat på KF . Det känns spontant att det försämrar mina chanser att få skuldsanering om jag skiter i att betala och bara tar ut och bunkrar . Fast vad vet jag . Dom kanske inte bryr sig?

Jag betalade av några smålån och bunkrade inga pengar , sa även det i mitt samtal och handläggaren tyckte det var klokt gjort.

Jag har 2 småkrediter som jag tänkt betala bort med sista sparpengarna nu .
sen tänkte jag betala enligt KF’s riktlinjer på mina lån/krediter vilket är 18000 i månaden för mig . Prioritera/skjuta på /trixa och fixa och försöka undvika att något hamnar hos dom . Såg nu att det tar 53 arbetsdagar innan man får svar .
som sagt har jag inga större förhoppningar om att få skuldsanering nu . Tror det är för nya lån och för kort tid sen jag slutade spela. Men jag förlorar ju inget på att söka.
Så det kommer sluta med löneutmätning förmodligen.
gissar att jag kan klara mig några månader till innan jag får mitt första ärende hos KF.
beror väl lite på hur länge till jag orkar kämpa på och vad jag kan göra med inkassobolagen sen .
jag har ett ärende hos Gothia och min deal på det ärendet går ut i juni .
sen är 2 krediter på väg dit . Så när dom väl landar så blir det besvärligt.
jag är iaf nöjd med att jag slutat spela och är trygg i det .

Senast ändrad:
Jag hade börjat släppa till KFM då jag ansökte. Fram till inledande betalade jag av småbelopp så det inte skulle behöva vara femtielva olika aktörer. Hade sålt en fastighet så hade pengar över där som fick gå till skulder (förutom det som KFM utmätte till det skuldsaldo jag hade då). Skicka en uppställning på allt jag betalat in på till handläggaren då han ville ha det. Tror inte det såg som negativt. Jag gjorde ju allt jag kunde för att minska mina skulder. Efter inledande betalade jag inget extra nånstans eftersom man inte får gynna enskilda borgenärer efter inledande.

Jag hade börjat släppa till KFM då jag ansökte. Fram till inledande betalade jag av småbelopp så det inte skulle behöva vara femtielva olika aktörer. Hade sålt en fastighet så hade pengar över där som fick gå till skulder (förutom det som KFM utmätte till det skuldsaldo jag hade då). Skicka en uppställning på allt jag betalat in på till handläggaren då han ville ha det. Tror inte det såg som negativt. Jag gjorde ju allt jag kunde för att minska mina skulder. Efter inledande betalade jag inget extra nånstans eftersom man inte får gynna enskilda borgenärer efter inledande.
Ja jag kommer ju snart måsta börja släppa lite . Vare sig jag vill eller inte . Halva jag längtar efter att slippa pussla och trixa varje månad medans andra halvan ännu inte vill ge upp . Men utgifterna är ju större än inkomsterna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp