Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur gör man, har inte tillräckligt bra kreditbetyg samlingslån

Blir trött på alla låneförmedlare som annonserar i tidningar/TV mm om att samla dina lån så får du bättre kreditvärdighet. Problemet är ju att man måste ju ha bra kreditvärdighet för att få samla. Sitter själv i den sitsen att skulle behöva samla men måste ha bättre kreditvärdighet innan jag får samla och det kan jag ju inte få när jag inte kan samla.

Vad har du för förutsättningar? Vad ska vi diskutera?

Blir trött på alla låneförmedlare som annonserar i tidningar/TV mm om att samla dina lån så får du bättre kreditvärdighet. Problemet är ju att man måste ju ha bra kreditvärdighet för att få samla. Sitter själv i den sitsen att skulle behöva samla men måste ha bättre kreditvärdighet innan jag får samla och det kan jag ju inte få när jag inte kan samla.

Kreditvärdigheten blir framförallt bättre när du inte gör låneansökningar och får UC-förfrågan. Jag hade för ett år sen ca 70% i UC risk -nu 1,1. Detta trots extremt många befintliga lån och hög belåning. Det garanterar inte att du får lån ändå men det är en grundförutsättning.

Mina förutsättningar

inkomst 397000kr
Underskott 72000kr
2 lån på Uc totalt 268000kr
1 kredit 25000kr utnyttjad 13400kr
Blankt på förfrågningar
1anmärkning nov 2018 missbrukad kredit . Detta lån är slutbetalt.
Står och stampar runt 12 i betyg månad efter månad

din anmärkning försvinner fr uc i november i år, eller hur? Vänta tills dess innan du söker.

Men dåså! Vänta ut anmärkningen så ska du se att det löser sig :)

Börja beta av din kredit så du kommer under 20% nyttjat.
Men du kommer troligen inte ner på så bra betyg att du kan få samlingslån med vettig ränta. Vad har du för räntor idag på dina lån?
Har du flera lån än de som syns på UC?

Betalar du mycket räntor är det en god ide att begära jämkning på skatten så får du mer av din lön varje månad som du kan lägga på amorteringar.

Hej. Akut är ju att få ett lån på 150000kr så jag kan lösa lån utanför Uc samt krediten. Så allt under 18 procent är kanon för mig. Har den summan utanför Uc

Tror du får svårt tyvärr med den missbrukade kredit samt UC betyg på 12%
Skulle du mot förmodan få ett lån så tror jag räntan kommer vara lika dålig som det du har idag och vill lösa bort.
Men samtidigt har du ju inget att förlora på att "slösa" en UC, den är borta innan din anmärkning går ut.

Jag hade bättre förutsättningar och fick inte ens öppna ett bankonto hos varken Länsförsäkringar bank eller ICA Banken, sökte inte ens kredit utan bara ville byta bank att få min lön insatt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp