Jag har också varit med vid ett flertal avhysningar gällande barnfamiljer där jag sedan skjutsat familjen till vandrarhem där dom sedan bott i flera månader, så ser verkligheten ut
Jag ska inte gå in på för mycket detaljer men saken är den att vi bor i hyresrätt och står båda på kontraktet. Och eftersom vi är gifta är enda sättet att ta över genom bodelning. Problemet är att även han har betalningsanmärkningar men har inte sökt skuldsanering. Vi har varit i kontakt med socialtjänsten och fått till svar att det bara är att lösa innan vi separerar på riktigt och att de inte hjälper till, inte mer än att de möjligtvis kan hjälpa till med vandrarhem men att då får barnen bo kvar hos den som har lägenheten. Så det är ganska knivigt, speciellt då vi båda så klart vill att det ska bli så bra som möjligt för barnen så att de inte behöver ryckas upp från dagis o s v.
Hur länge har han betalningsamärkningar? Har han många? Jag tänker att kommunala MKB här nere godkänner 2 betalningsanmärkningar och ett skuldsaldo om max 5000kr...
Annars, finns det INGEN som helst möjlighet för Er att "hålla ut" tills dess att hans betalningsanmärkningar försvinner med tanke på att det då bör vara enklare för honom att ordna nytt boende än vad det är för Dig med en 5-årig skuldsanerings period framför Dig... ?

Eller är det någon som kanske sitter på erfarenhet att byta lägenhet när man har betalningsanmärkningar ? Antar att de kan neka pga det ?