Nu har första utslaget från kfm kommit, vad händer nu? Vad är nästa steg i processen och hur lång tid brukar det ta?
Du är för härlig ❤️ Men allt löser sig säkert till slut men visst är det en jobbig tid. Så glad att jag har dig o andra här att ventilera med❤️ Men saknar @jordnöten var är hon eller han ?
Jag är här, lurkar runt lite och läser. Har inte haft så mycket att bidra med. Men när jag har det skriver jag en rad eller två 
Typ två veckor.Tack!
Hur lång tid brukar det vara på deadlinen på ”skuld att betala” ?
Du är toppen o bidrar massor ❤️Naaaw tack kära syrran, så gullig du ärJag är här, lurkar runt lite och läser. Har inte haft så mycket att bidra med. Men när jag har det skriver jag en rad eller två
![]()
Du får även 2v på inkomst redovisningen, har du tur så kan du få löneutmätning augusti mest sannolikt i juli dockTack!
Hur lång tid brukar det vara på deadlinen på ”skuld att betala” ?
Det är inte säkert alls, dessutom semestertider. Min första skuld att betala var juli och fick inledande i slutet av november utan att ha fått utmätning trots att jag redovisat inkomst först av mig själv sen efter att ha fått inkomstredovisning hemskickad från KFM i oktober. I januari kom besked om att utmätning skulle påbörjas i februari men då hade jag inledande skuldsanering som KFM missat så det blev inte någon löneutmätning.Du får även 2v på inkomst redovisningen, har du tur så kan du få löneutmätning augusti mest sannolikt i juli dock
Det är inte säkert alls, dessutom semestertider. Min första skuld att betala var juli och fick inledande i slutet av november utan att ha fått utmätning trots att jag redovisat inkomst först av mig själv sen efter att ha fått inkomstredovisning hemskickad från KFM i oktober. I januari kom besked om att utmätning skulle påbörjas i februari men då hade jag inledande skuldsanering som KFM missat så det blev inte någon löneutmätning.
Hade tur, behövdes då min skuldsanering blev en prövning.Ditt föll nog mellan stolarna. Men semester tider kan säkerligen ge längre handläggning vore inget konstigt.