Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur går stegen till hos KFM?

Ja det är jobbigt. Har tyvärr redan hamnat hos kronofogden och väntar utmätning när som helst.
Har kontakt med skuld o budget rådgivare nu.
Ska få hjälp med att söka skuldsanering har 1000 000kr i skulder och släppt det mesta nu.
Ligger ett spelmissbruk bakom o överkonsumtion.
Ångrar mig djupt men får stå mitt kast.
Kan du lösa detta så ta chansen dom senaste månaderna för mig har varit ett helvete. Ångest sömnlöshet mm är helt tömd på energi ständig huvudvärk o magproblem.
Arbetar heltid o mer därtill hur länge ska man orka!
Så undvik att hamna illa om du kan lösa detta innan det blir som för mig
Önskar dig all lycka! Fortsätt kämpa.

1 påminnelse skickas innan det går med automatik till delgivare, men det finns inget hinder att delgivare tar det tidigare heller.

1 påminnelse skickas innan det går med automatik till delgivare, men det finns inget hinder att delgivare tar det tidigare heller.

Men dom tar det aldrig innan datumet på det första utskicket via post förfallit till betalning då, eller?

Men dom tar det aldrig innan datumet på det första utskicket via post förfallit till betalning då, eller?

Va? När ett föreläggande skickas ut är allt förfallet sedan länge?

Menar såhär :

1. Först kommer ett delgivande du ska skriva under.

2. Om man inte gör detta kommer en påminnelsen, men det finns ingenting sa du under denna process som hindrar en delgivningsman att trots allt söka upp mig.

Det jag undrade var om det är vanligt, eller ens förekommer, att en delgivningsman söker upp en innan det första utskicket är förfallet, det som man ska skriva under och posta in.

Det står ju att det ska skickas in omgående. Det är nog inte vanligt, men absolut förekommande. Oftast i samband med att man vet att man ska till ett visst område och kanske vet att någon viss där brukar kunna ha ärenden som ska delges. Framförallt om det är en bit bort.
Eller om verkställighet ska till någon så brukar man kolla om det finns aktuella förelägganden på personen, och ta med dessa. Dom behöver inte ens hunnits skickas iväg vissa gånger.

Okej!

Har inte fått något från KFM ännu. Vet att ett ärende skickades in för drygt 10 dagar sedan, men det kanske tar ett tag innan dom hanterar ärendet och postar det.

Okej!

Har inte fått något från KFM ännu. Vet att ett ärende skickades in för drygt 10 dagar sedan, men det kanske tar ett tag innan dom hanterar ärendet och postar det.
Så kan det vara jag brukar skicka in när påminnelsen kommit. Nackdelen med det kan vara att dom hinner uppsöka dig hemma då det kan gå om varandra. Hänt mig vid ett tillfälle.
Bara inse att vi hamnat i skiten. Postångest varje dag och tycker helgen känns bra då ingen post kommer.
Här haglar breven in varje vardag har en hel byrålåda full.

Så kan det vara jag brukar skicka in när påminnelsen kommit. Nackdelen med det kan vara att dom hinner uppsöka dig hemma då det kan gå om varandra. Hänt mig vid ett tillfälle.
Bara inse att vi hamnat i skiten. Postångest varje dag och tycker helgen känns bra då ingen post kommer.
Här haglar breven in varje vardag har en hel byrålåda full.

Been there - Done that... :( Usch & fy sicken ångest alla dessa brev genererade... :( Ville absolut inte gå hemifrån vid den tidpunkten som postatanten kom... Tänkte många ggr på om hon satt hemma i soffan och kollade upp en på sociala medier för att få sig ett ansikte till ”loosern” som tyngde ner hennes cykelväska vareviga dag... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp