Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur går skuldsanering till steg för steg?

Hej!

Efter att ha spanat in forumet cirkus 2år från sidlinjen utan att varit till någon hjälp själv så känner jag att jag undrar över en sak.

Ni som har fått SKULDSANERING. Hur har allting gått tillväga steg för steg?

Får man utmätning först? Finns det möjlighet att ducka utmätning om man betalar på som vanligt under periodens gång?
När är det man ska börja hamstra pengar och släppa allting ifall man får godkänt? Hur lång tid tog det från dagen då ni skickade iväg ansökan tills dagen då ni betalade in första blanketten till KFM?
Måste man berätta för sin arbetsgivare?.

Skulle Uppskatta väldigt mycket om några fina själar skulle vilja dela med sig om sin resa från ansökning och hela vägen till betalning/avslutad betalning.

Men sist men inte minst så skulle jag vilja önska alla forumiter en trevlig helg.

Mvh, Arvid.

Hej!

Efter att ha spanat in forumet cirkus 2år från sidlinjen utan att varit till någon hjälp själv så känner jag att jag undrar över en sak.

Får man utmätning först? Finns det möjlighet att ducka utmätning om man betalar på som vanligt under periodens gång?
När är det man ska börja hamstra pengar och släppa allting ifall man får godkänt? Hur lång tid tog det från dagen då ni skickade iväg ansökan tills dagen då ni betalade in första blanketten till KFM?

Skulle Uppskatta väldigt mycket om några fina själar skulle vilja dela med sig om sin resa från ansökning och hela vägen till betalning/avslutad betalning.

Men sist men inte minst så skulle jag vilja önska alla forumiter en trevlig helg.

Mvh, Arvid.
Nu är det många år sedan men jag vill minnas att jag gjorde en inventering utav alla skulder först, skrev upp alla belopp, räntor osv.
Ringde sedan runt och fick ner räntorna (hos de flesta) samt gjorde avbetalningsplaner hos alla.
Talade om för samtliga att min tanke var att söka skuldsanering så småningom.
Förvånansvärt hur samarbetsvilliga de flesta var, fick ganska många låga amorteringsbelopp.
Hade säckvis med oöppnade kuvert från KFM och inkasso.
Efter ca ett år tog jag kontakt med kommunens ekonomi rådgivare och han hjälpte mig med ansökan till skuldsaneringen.
Det tog ca 7 månader innan det blev beviljat och inga fordringsägare hade invändningar.
1140 betalningar senare (5 år 19 fordringsägare) så var det klart.
Bästa jag gjort och än idag känns det så befriande!

Det är en del jobb, frustration och slit men väl värt det!
Lycka till!

Tips är att läsa skuldsaneringstråden från start, där får du alla möjliga svar på frågor du kan tänkas ha. Det står även i vilken ordning allt sker.

Hej!

Mvh, Arvid.

Jag flyttar tråden då enden tycks ha noll att göra med större lån/samlingslån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp