Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur går en omprövning till?

Om jag eller borgenärer begär omprövning hur går den till? De kollar lönespecifikation och eventuellt höjd bostadskostnad och sånt de förstår jag men går de även in och begär ut kontoutdrag osv?

Om jag eller borgenärer begär omprövning hur går den till? De kollar lönespecifikation och eventuellt höjd bostadskostnad och sånt de förstår jag men går de även in och begär ut kontoutdrag osv?
Det beror väl på vem som begär omprövning och varför.

Begär borgenär omprövning så är det för att dem anser att du ska betala mer oftast. Eller att saneringen ska avslutas.

Begär man själv omprövning så misstänker jag att man får lämna in uppgifter som stödjer det du vill ha förmedlat genom att skicka in hyresavi, lönespec osv.

Jag har nyligen gjort en omprövning pga ökad inkomst. Å jag fick kopia på utdraget dom gjort. Dom ser månadsvis vad jag tjänat långt bak till börjsn av 2024. Ersättning från försäkringskassan står även med där.

Jag nämnde att jag hade fått ökad hyra plus lite annat men det begärdes aldrig några kvitton / eller annat som skulle styrka detta.

Kopia på utdraget? Kontoutdrag då eller?
Näe kingeting från banken. Det får dom väl inte ens göra. Det såg ut såhär dokumentet dom tagit från skatteverket

Uppgifter från Skatteverket: månadsuppgifter - gäldenär

Inkomst september 2024: Arbetsgivare (lön) zz xxx kr
Inkomst september 2024: Försäkringskassan x x x kr
Total inkomst månadsuppgifter för september 2024 XX xxx kr

Inkomst augusti 2024: Arbetsgivare (lön) XX xxx kr
Inkomst augusti 2024: Försäkringskassan Uppgfiter saknas
Total inkomst månadsuppgifter för augusti 2024 XX xxx kr

Inkomst juli 2024: Arbetsgivare (lön) XX xxx kr
Inkomst juli 2024: Försäkringskassan XX xx
Total inkomst månadsuppgifter för juli 2024 XX xxx kr

Inkomst juni 2024: Arbetsgivare (lön) XX xxx kr
Inkomst juni 2024: Försäkringskassan xxxx
Total inkomst månadsuppgifter för juni 2024 XX xxx

Osv osv.

Ser ut som dom kollat månadsuppgifter via skv.

Man har inga lagstöd att begära in så mycket, kontoutdrag kan man vad jag vet bara begära med stöd av ub 4:15 och det lagstödet får inte skuldsaneringen använda

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp