Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur funkar Wästgöta

Min sambo har gått med på att hjälpa mig att lån för att lösa alla mina skulder som är på 250k. hon har bra kreditvärdighe på båda uc och bisnode. Hon har en årsinkomst på 370k. Hon har aldrig haft lån eller något sånt Men hon vill inte ha uc förfrågninga ch hon har inga FF verken hos uc eller bisnode . vi har kollat på Wästgöta då de använder sig av bisnode. Min fråga: vad är bäst att söka samlingslån men då måste vi skriva alla lån jag har. Kan banken se att det inte är hennes skulder och neka henne lån? Eller vad ska vi säga att syftet med lånet är.

Senast ändrad:
Om hon ska låna ut pengar till dig bör ni upprätta ett skuldebrev mellan Er för alla eventualiteter. Wästgöta tar inte kreditupplysning via UC vilket är positivt då det inte belastar kreditvärdigheten hos UC. Min erfarenhet av Wästgöta är dock att de erbjuder en ganska dålig ränta. Man behöver också ange ett syfte med lånet vid ansökan.

Tack för svaret! Det ska vi fixa. Var bör man söka om man vill ha bra ränta?

En ff på uc gör ju ingen skillnad. Menar hon att hon inte vill att lånet syns på uc?

Lån med UC som kreditupplysning har oftast bättre räntor och en enstaka kreditupplysning via UC påverkar knappast kreditvärdigheten hos UC. Om man söker via låneförmedlare tas oftast bara en kreditupplysning.

Lån med UC som kreditupplysning har oftast bättre räntor och en enstaka kreditupplysning via UC påverkar knappast kreditvärdigheten hos UC. Om man söker via låneförmedlare tas oftast bara en kreditupplysning.
En ff på uc gör ju ingen skillnad. Menar hon att hon inte vill att lånet syns på uc?
aa man precis hon vill inte att det syns på uc. Eller påverkar det kreditvärdigheten om lånet syns på uc?

Senast ändrad:
De väldigt hårda fick avslag med 8a på bisnode och inga förfrågningar alls inkomst 400k. Så konstigt

Ja. De kolla konto via kretiz och allting som det ska inga konstigheter inga spel missbruk eller liknande men de säger att vi inte kan bevilja dig just nu bara så. Väligt konstigt bank och högre ränta som andra sa , fick stället via seb med 4.20 ränta och så bra.

Ja. De kolla konto via kretiz och allting som det ska inga konstigheter inga spel missbruk eller liknande men de säger att vi inte kan bevilja dig just nu bara så. Väligt konstigt bank och högre ränta som andra sa , fick stället via seb med 4.20 ränta och så bra.
vad bra att det löste sig fick söka via förmedlare eller via SEB:s hemsida? Och vad låg lånet på om jag får fråga ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp