Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur funkar kreditbetyget?????

Hej! Jag förstår verkligen ingenting

jag har minuc som kostar 49kr i månaden och har kämpat ner mitt betyg från 25% till 2% för att få ett samlingslån. När jag nu har 2% och söker samlingslån på advisa så ser jag nu på kivra att alla banker som kollat har sett antingen kreditbetyget 26% eller 15% och båda visar exakt samma saker och siffror, och inte en enda visade 2%.

varför ska man betala för minuc när den är helt ute och cyklar?

Har hänt mig också och har för mig att hon på advisa sa att det är bankernas egna risk prognos dom gör , men dina 2% syns när du gör ansökan

Jag har varit förbannad på detta väldigt länge.
Att bankerna har olika höga krav kan jag köpa - hade det varit en "ärlig" verksamhet UC sysslade med så hade en score hos dem på 4 betytt just 4.

Då är givetvis helt okej om en bank som kräver 0,1 i score för att bevilja lån nekar.
Nu lockas man in i fällan på ett riktigt falskt vis. Det är som att köpa triss.

UC tar 600kr per år för denna skittjänst - och vi hoppas på att dom ska hjälpa och inte själpa.
Nej, det är så förjävla fult att det kliar i knogarna.
Hade varit kul att driva detta som ett bedrägariärende - jag har haft MinUC i 3-4år och känner mig på riktigt grundluran.

Skalan är mellan 0,1 - 100. Hur fan kan 4,1 vara mindre bra?
De utnyttjar inte en skala på 0,1-100 på ett rimligt vis i huvudtaget.
Låter som jag läste spelbetyg i någon gammal Nintendo-tidning på början på 90-talet - högsta betyget var 100, alla spel som fick under 90 brydde man sig inte om.

En skala där minst 80% betyder "du är körd oavsett" är en jävligt dålig skala.

Hej! Jag förstår verkligen ingenting

jag har minuc som kostar 49kr i månaden och har kämpat ner mitt betyg från 25% till 2% för att få ett samlingslån. När jag nu har 2% och söker samlingslån på advisa så ser jag nu på kivra att alla banker som kollat har sett antingen kreditbetyget 26% eller 15% och båda visar exakt samma saker och siffror, och inte en enda visade 2%.

varför ska man betala för minuc när den är helt ute och cyklar?

Kan du räkna hur många banker som kollade på din UC ? Varje gång jag sökt samlingslån så tycker jag det är konstigt att endast 16-20 banker av deras 35 de samarbetar med har kollat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp