Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur funkar det om man släpper allt till kfm?

Hur funkar det om man släpper skiten till kfm och man har hus som man äger halva av? Har inga andra saker som tex bil eller sånt.....

Jag tror det är ganska individuellt, är du näringsidkare tror jag dom tar huset direkt.

Beroende storleken på skulden samt vad du har möjlighet att betala tillbaka tror jag att det är ganska lugnt.

Det viktiga är att ha en god dialog med kronofogden samt den / dom som vill ha sina pengar.

Är inte näringsidkare....vill bli av med alla jävla smslån :( la nog för många på avbetalningsplan så vet inte om jag klarar av totala summan som blev per månad....

Det är det som är problemet om man har många krediter ja. Dels kommer det alltid en dag/månad när det inte fungerar och allt rasar trots alla ansträngningar. Dels om man har många olika lån med avbetalningsplan så blir totalsumman skyhög. = Man måste släppa det till kronofogden om ingen annan utväg finns.

Ja lite så jag känner men står ju som ägare till halva huset å vill inte riskera att dom kan tvinga migf sälja det....hoppas ju i så fall få utmätning på lönen...men va tar dom först?

Ja lite så jag känner men står ju som ägare till halva huset å vill inte riskera att dom kan tvinga migf sälja det....hoppas ju i så fall få utmätning på lönen...men va tar dom först?
Det vanligaste är utmätning på lön. Husförsäljning är absolut sista steget om det inte går att lösa på annat sätt

Det vanligaste är utmätning på lön. Husförsäljning är absolut sista steget om det inte går att lösa på annat sätt

Va inne på å skriva över hela huset på gubben först men det är ju en procedur det med....å vi behöver ju huset för att bo nånstans.
Så det bästa vore om man kunde få utmätning på lönen.....är du säker på att det är så?

Inte jurist men skriver du över huset på din man så kan kfm återkräva det om det har gjorts relativt nyligen. Vet inte vad gränsen går för detta men du kan inte skriva över egendom eller tillgångar och hoppas att de inte tas. Samma sak med gåvor typ smycken och dylikt

Tack för alla synpunkter...
Får se hur jag gör...fixade alla avbetalningar i juni, får se hur det ser ut nu i juli....har ju ansökt om jämkning på skatten så kommer ju få en del "extra" varje månad så ger inte upp riktigt än...det som ställer till det är ju Easycredit och Credigos avbetalningar som bara godkänner 3 månader.... men har jag tur så lyckas jag få betala lite mindre i juli med då det kommer komma till nya fakturor å då gör dom ju en ny avbetalningsplan....får kolla med dom när det närmar sig....har ju även mindre vanliga räkningar i juli så har man tur så får man kanske ihop det 1 månad till i alla fall....

Va inne på å skriva över hela huset på gubben först men det är ju en procedur det med....å vi behöver ju huset för att bo nånstans.
Så det bästa vore om man kunde få utmätning på lönen.....är du säker på att det är så?
Ja jag är säker att löneutmätning alltid är första steget. Hur ser lånen ut på huset? Kanske värt att kolla upp om huset kan belånas mer och lösa övriga skulder..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp