Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
6.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Hur funkar det när man hamnar hos kronofogden?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nina" data-source="post: 5681" data-attributes="member: 118"><p>hej terry</p><p>tyvärr kan du inte göra upp om avb hos kfm.alltså du kan inte bestämma hur mycket de skall få av dig.utan det går bara med inkassobolagen.</p><p>ska försöka förklara så gott jagkan.har själv släppt allt och har utmätning.4 år sedan så kommer inte ihåg allt.</p><p></p><p>har du bestämt dig släppa allt till kf och gett upp avb med inkasso utan du vill att kf tar över ja då kommer först alla inkassobrev droppa in från de lånegivare du har men dom kan du ignorera.men spara de som kommer så kommer du se vilka smslån det rör sig om.</p><p>inkassona kommer skicka påminellser och sen sista brev där dom skirver att vi har skickat ärendet till kronofogden.du kommer ändå få en sista chans av kfm att betala hela beloppet inom en månad.kan du inte betala så står det i brevet från kf att du ska kontakta lånegivaren om avb.annars bryr du dig inte om detta brev heller.</p><p>väljer du ignorera den räkningen så kommer kf sedan börja skicka delgivningsbrev.och då skall du signera dom och skicka tillbaka inom 10 dagar.så håller det på tills du får ett brev av kf att ärendet gett utslag och då har du även anmärkning.</p><p></p><p>efter en tid så kommer du få papper där du måste fylla i alla dina uppgifter om hyra,lön eller annan inkomst,om du är sammanboende med någon så fyller du i dennes uppgifter också.om du har barn,rese ersättningar övriga utgifter,hur långt du har till arbetet skattm.m</p><p></p><p>när du fyllt i denna (det kan man även göra på hemsidan deras) så kommer dom sedan räkna ut vad dom kan dra på dig varje månad.du får ett förbehållsbelopp och det skall du klara dig på.och dom kan inte röra det.jätteviktigt att du fyller i alla uppgifter ärligt så de inte drar för mycket på dig.jag själv får behålla 10500 och dom drar 6057 på mig tex.jag kan jobba extra och får behålla semesterersättningar.är jag sjuk så förlorar jag inte heller något utan då drar dom mindre på de 6057.</p><p></p><p>det är en lång process till själva utmätningen tog för mig ca 4 månader.</p><p>smslån går mycket fort till kfm om man jämför banklån eller kreditkort.</p><p></p><p>att betala 1 smslån i taget är ingen ide för du kommer hinna hamna hos kf ändå innan alla är betalda.så antingen gör du upp betalning med alla du har men räkna med hög månadskostnad.</p><p></p><p>här kan du själv fylla i dina uppgifter och kolla på ett ungefär vad de skulle kunna dra på dig.detta är endast en uträkning man kan göra på deras hemsida.</p><p><a href="https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do" target="_blank">https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do</a></p><p></p><p>om du har lån med medsökande så tar dom ingen hänsyn till övriga lån.jag sitter själv betalar även lån vid sidan om utmätningen så jag lever under deras förbehållsbelopp.men jag kan inte släppa lånen då kommer min medsökande hamna i deras register.</p><p></p><p>men jag måste säga att jag mår bättre än på länge men tufft är det men jag lever inte annorlundare än andra.men snålare.och en utmätning kan pågå hela livet om man är riktigt tungt skuldsatt.jag tror jag får betala 15 år.men får se det som en låååång avb.</p><p></p><p>jag hoppas du ja förstod något av detta röriga svar men jag har läst dina inlägg och vet hur det är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nina, post: 5681, member: 118"] hej terry tyvärr kan du inte göra upp om avb hos kfm.alltså du kan inte bestämma hur mycket de skall få av dig.utan det går bara med inkassobolagen. ska försöka förklara så gott jagkan.har själv släppt allt och har utmätning.4 år sedan så kommer inte ihåg allt. har du bestämt dig släppa allt till kf och gett upp avb med inkasso utan du vill att kf tar över ja då kommer först alla inkassobrev droppa in från de lånegivare du har men dom kan du ignorera.men spara de som kommer så kommer du se vilka smslån det rör sig om. inkassona kommer skicka påminellser och sen sista brev där dom skirver att vi har skickat ärendet till kronofogden.du kommer ändå få en sista chans av kfm att betala hela beloppet inom en månad.kan du inte betala så står det i brevet från kf att du ska kontakta lånegivaren om avb.annars bryr du dig inte om detta brev heller. väljer du ignorera den räkningen så kommer kf sedan börja skicka delgivningsbrev.och då skall du signera dom och skicka tillbaka inom 10 dagar.så håller det på tills du får ett brev av kf att ärendet gett utslag och då har du även anmärkning. efter en tid så kommer du få papper där du måste fylla i alla dina uppgifter om hyra,lön eller annan inkomst,om du är sammanboende med någon så fyller du i dennes uppgifter också.om du har barn,rese ersättningar övriga utgifter,hur långt du har till arbetet skattm.m när du fyllt i denna (det kan man även göra på hemsidan deras) så kommer dom sedan räkna ut vad dom kan dra på dig varje månad.du får ett förbehållsbelopp och det skall du klara dig på.och dom kan inte röra det.jätteviktigt att du fyller i alla uppgifter ärligt så de inte drar för mycket på dig.jag själv får behålla 10500 och dom drar 6057 på mig tex.jag kan jobba extra och får behålla semesterersättningar.är jag sjuk så förlorar jag inte heller något utan då drar dom mindre på de 6057. det är en lång process till själva utmätningen tog för mig ca 4 månader. smslån går mycket fort till kfm om man jämför banklån eller kreditkort. att betala 1 smslån i taget är ingen ide för du kommer hinna hamna hos kf ändå innan alla är betalda.så antingen gör du upp betalning med alla du har men räkna med hög månadskostnad. här kan du själv fylla i dina uppgifter och kolla på ett ungefär vad de skulle kunna dra på dig.detta är endast en uträkning man kan göra på deras hemsida. [url]https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do[/url] om du har lån med medsökande så tar dom ingen hänsyn till övriga lån.jag sitter själv betalar även lån vid sidan om utmätningen så jag lever under deras förbehållsbelopp.men jag kan inte släppa lånen då kommer min medsökande hamna i deras register. men jag måste säga att jag mår bättre än på länge men tufft är det men jag lever inte annorlundare än andra.men snålare.och en utmätning kan pågå hela livet om man är riktigt tungt skuldsatt.jag tror jag får betala 15 år.men får se det som en låååång avb. jag hoppas du ja förstod något av detta röriga svar men jag har läst dina inlägg och vet hur det är. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Hur funkar det när man hamnar hos kronofogden?
Topp