Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur funkar det när man hamnar hos kronofogden?

Bortsett ifrån det vanliga att man inte får lån hos dom traditionella bankerna etc.

1: Kan man betala av säg 5000 i månaden till dom tills att man har betalat av allting så att säga?

2: "Snor" dom skatten rakt av när man får återbärgning?

3: Vem beställer hur mycket man ska betala till dom per månad?

Om 40 sms-lån hamnar hos dom hur funkar det då blir det en klumpsumma eller? Känns ju jävla märkligt om man får 40 anmärkningar.

Kan någon förklara lite mer?

Bortsett ifrån det vanliga att man inte får lån hos dom traditionella bankerna etc.

1: Kan man betala av säg 5000 i månaden till dom tills att man har betalat av allting så att säga?

2: "Snor" dom skatten rakt av när man får återbärgning?

3: Vem beställer hur mycket man ska betala till dom per månad?

Om 40 sms-lån hamnar hos dom hur funkar det då blir det en klumpsumma eller? Känns ju jävla märkligt om man får 40 anmärkningar.

Kan någon förklara lite mer?

1: Dom kommer nog hänvisa dig till inkasso/låne-företaget angående frågor om avbetalning tills lånet är fullbetalt.

2: Återbäringen lägger dom beslag på!

3: Kolla ettan.

Alla mål är enskilda och klumpas inte ihop till en och samma.

Det bästa du kan göra är att kontakta inkasso-bolagen och göra upp avbetalningsplaner. Och lös en och en. Många gör felet att försöka lösa allting på en gång, men det är ju nästan omöjligt om man nu inte har möjligheten att ta ett stort lån.

hej terry
tyvärr kan du inte göra upp om avb hos kfm.alltså du kan inte bestämma hur mycket de skall få av dig.utan det går bara med inkassobolagen.
ska försöka förklara så gott jagkan.har själv släppt allt och har utmätning.4 år sedan så kommer inte ihåg allt.

har du bestämt dig släppa allt till kf och gett upp avb med inkasso utan du vill att kf tar över ja då kommer först alla inkassobrev droppa in från de lånegivare du har men dom kan du ignorera.men spara de som kommer så kommer du se vilka smslån det rör sig om.
inkassona kommer skicka påminellser och sen sista brev där dom skirver att vi har skickat ärendet till kronofogden.du kommer ändå få en sista chans av kfm att betala hela beloppet inom en månad.kan du inte betala så står det i brevet från kf att du ska kontakta lånegivaren om avb.annars bryr du dig inte om detta brev heller.
väljer du ignorera den räkningen så kommer kf sedan börja skicka delgivningsbrev.och då skall du signera dom och skicka tillbaka inom 10 dagar.så håller det på tills du får ett brev av kf att ärendet gett utslag och då har du även anmärkning.

efter en tid så kommer du få papper där du måste fylla i alla dina uppgifter om hyra,lön eller annan inkomst,om du är sammanboende med någon så fyller du i dennes uppgifter också.om du har barn,rese ersättningar övriga utgifter,hur långt du har till arbetet skattm.m

när du fyllt i denna (det kan man även göra på hemsidan deras) så kommer dom sedan räkna ut vad dom kan dra på dig varje månad.du får ett förbehållsbelopp och det skall du klara dig på.och dom kan inte röra det.jätteviktigt att du fyller i alla uppgifter ärligt så de inte drar för mycket på dig.jag själv får behålla 10500 och dom drar 6057 på mig tex.jag kan jobba extra och får behålla semesterersättningar.är jag sjuk så förlorar jag inte heller något utan då drar dom mindre på de 6057.

det är en lång process till själva utmätningen tog för mig ca 4 månader.
smslån går mycket fort till kfm om man jämför banklån eller kreditkort.

att betala 1 smslån i taget är ingen ide för du kommer hinna hamna hos kf ändå innan alla är betalda.så antingen gör du upp betalning med alla du har men räkna med hög månadskostnad.

här kan du själv fylla i dina uppgifter och kolla på ett ungefär vad de skulle kunna dra på dig.detta är endast en uträkning man kan göra på deras hemsida.
https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do

om du har lån med medsökande så tar dom ingen hänsyn till övriga lån.jag sitter själv betalar även lån vid sidan om utmätningen så jag lever under deras förbehållsbelopp.men jag kan inte släppa lånen då kommer min medsökande hamna i deras register.

men jag måste säga att jag mår bättre än på länge men tufft är det men jag lever inte annorlundare än andra.men snålare.och en utmätning kan pågå hela livet om man är riktigt tungt skuldsatt.jag tror jag får betala 15 år.men får se det som en låååång avb.

jag hoppas du ja förstod något av detta röriga svar men jag har läst dina inlägg och vet hur det är.

glömde säga att du kommer få ett antal anmärkningar ja. jag har ett antal av dom,sen skatten får man inte behålla tyvärr.

årsavgift

det värsta är att det blir en årsavgift på 600 per ärende och år. fogden tar det först när löneutmätningen sker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp