Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur funkar det med utmätning om jag sticker till Norge?

Jag kan ha helt fel nu @Lasseman , men visst är det så att utdelning sker en gång varje år?
Om man som tråden handlar om, sticker till Norge blir det mer sällan än så.
I en skuldsanering utbetalas det en gång per år

Edit, såg att det börjat diskuteras annat.

Okej, räcker det att dem bevisar detta via swishutlåningar? Hur snabbt får privatpersoner pengar, lite varje månad under 5 år?
En gång per år får dom om det inte beslutas annat. Har för mig der finns ventil för hur betalning ska ske men aldrig hört det användas

Min tanke i grund och botten är god.
Men jag tänkte dra utomlands. Antingen, Norge, Cypern eller Dubai.
Tänker inte skriva ut mig från sverige. Utan kommer ha kvar en tom lägenhet, jag betalar 6500kr för den.
Och vill kunna ha kvar den när jag kommer tillbaka, det är ett förstahandskontrakt i Gbg, så svårt att få tag på.
Tänker betala hyran som vanligt.

Men tänker dra till helst Norge, skaffa norsk personnummer och bank. Jobba 10 månader. Sen betala av större delen av mina skulder.
Komma tillbaka och leva ett bra liv. Men kanske lite pengar i fickan.
Skatteverket kommer alltså inte veta att jag är i Norge.

Problemet är om jag stannar i sverige så kommer KFM göra utmätning på min lön.

Kommer den här idén att funka?

Så tanken är inte att jag tänker fly från mina skulder, och vänta tills någon preskriptionstid går ut.
Men kommer mina skulder att öka mkt ifall det bara stannar hos inkasso och inte går vidare till KFM eftersom att KFM måste delge mig för att ta över skulderna?

Tänker inte skriva ut mig från sverige. Utan kommer ha kvar en tom lägenhet, jag betalar 6500kr för den.
Och vill kunna ha kvar den när jag kommer tillbaka, det är ett förstahandskontrakt i Gbg, så svårt att få tag på.

Men tänker dra till helst Norge, skaffa norsk personnummer och bank. Jobba 10 månader. Sen betala av större delen av mina skulder.

Så tanken är inte att jag tänker fly från mina skulder, och vänta tills någon preskriptionstid går ut.
Men kommer mina skulder att öka mkt ifall det bara stannar hos inkasso och inte går vidare till KFM eftersom att KFM måste delge mig för att ta över skulderna?
Ja dem kommer nog öka en hel del med dröjsmål räntan som är betydligt högre än den vanliga.
Sen så kan du bli delgiven ändå även om dem inte får tag på dig så skulderna kan komma till kronofogden ändå trots att du inte skrivit på delgivningen.
Delgivning genom spikning (tror jag det heter)

Senast ändrad:
Ja dem kommer nog öka en hel del med dröjsmål räntan som är betydligt högre än den vanliga.
Sen så kan du bli delgiven ändå även om dem inte får tag på dig så skulderna kan komma till kronofogden ändå trots att du inte skrivit på delgivningen.
Delgivning genom spikning (tror jag det heter)
Jo det kan jag tänka mig, men om jag kan betala av det värsta småskulderna, borde ändå kanske sänka mina totala månadskostnader markant tänker jag.
Tänker ifall jag jobbar ihop 300 000kr och bockar av dessa skulder. Sen har jag bara en stor skuld på 500 000kr eller den har säkert ökat lite.
Men att jag betalar av 15 000kr i amortering och ränta klarar jag av, men inte 30 000 som det är idag. Idag går jag back.

hur gör man bäst för att undvika spikning?
Bör man avveckla tjänster som Kivra?

dem kommer ej kunna få tag på mig hemma liksom

Jo det kan jag tänka mig, men om jag kan betala av det värsta småskulderna, borde ändå kanske sänka mina totala månadskostnader markant tänker jag.
Tänker ifall jag jobbar ihop 300 000kr och bockar av dessa skulder. Sen har jag bara en stor skuld på 500 000kr eller den har säkert ökat lite.
Men att jag betalar av 15 000kr i amortering och ränta klarar jag av, men inte 30 000 som det är idag. Idag går jag back.

hur gör man bäst för att undvika spikning?
Bör man avveckla tjänster som Kivra?

dem kommer ej kunna få tag på mig hemma liksom
Du undviker spikning genom att vara kontaktbar och skriva på delgivningen som kommer hem.
Att ta bort Kivra hjälper inte dem använder sig att brevlådan på din adress

Det här är väl typ samma som du frågat om i annan tråd?

Hur har det gått? Har du varit i Norge och jobbat? Funderar på att göra samma sak..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp