Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur fungerar vägen till löneutmätning?

Väldigt långa handläggningstider just nu på allting som rör kronofogden,jag släppte alla mina lån samt krediter april 2023 och löneutmätningen kom igång mars 2024 och då signera jag allt och försökte inte dra ut på det nånting så det tar tid innan det drar igång för dig skulle jag tro .
samma för mig, släppte allt oktober 2022, utmätningsbeslut kom i slutet av juni'23.

Steg 1: aktörerna skickar skulderna till inkasso
Steg 2: inkasso skickar skulderna till kronofogden
Steg 3: beroende på hur snabba inkasso är med sina krav till kronofogden börjar det dyka upp brev om delgivning

Steg 1-3 kan ta allt från 2-5 månader, för mig tog det riktigt lång tid, hänger på alla företag och hur mycket kronpelle har att göra.

steg 4: du får skulder att signera/bestrida hos kronofogden, denna processen går att dra ut på ännu längre då man har 30 dagar på sig att signera, signera sista dagen eller signera inte alls, signerar du inte alls dröjer det ytterligare någon vecka/månad innan en delgivningsman från kronofogden dyker upp till din bostad med en bunt papper och delger dig skulden/skulderna.

steg 5: kronofogden startar sin utredning och begär inkomstuppgifter, hyreskostnader m.m, kontrollerar tillgångar.
steg 6: beslut om löneutmätning

Tog typ 8 månader för mig, väldigt olika.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp