Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hur fungerar person-till-person lån?

Om ett par veckor säger du Jonathan! Varför har ni då maxbelopp redan nu om nu inte har någon som kan finansiera det fullt ut?? Jag har ansökt full belopp och då är det ju en väldigt dum och onödig uc ni tar om ni vet att den inte kommer bli finansierad?? Och hur långt är ett par veckor? Det är ju inte så att man vill testa om och om igen när ni tar UC för varje gång man ansöker!?

Hej cCandra,

Vår ambition är att alla låneansökningar ska bli fullfinansierade. I din ansökan kan du välja att ta ut ditt lån när det blivit uppfyllt redan från 50% och uppåt.

Ja, det stämmer som Yoyo säger. Om du inte fått ditt lån fullfinansierat har du möjlighet att förlänga den med 14 dagar. Inom en 6 månaders-period, från din första ansökan, kan du ansöka om fler lån utan att vi tar en UC.
Kika här om du vill läsa mer http://lendify.se/Loan/Faq.

/Jonatan

Skapade idag ett investeringskonto, för att ev investera lite i framtiden. Men det ser verkligen ut att vara brister på folk som lånar ut.

Totalt kunde jag se 75 st aktiva låneansökningar där de flesta bara är fyllda till enstaka procentenheter, så bristen på långivare verkar stor i dagsläget

Hej Zeback,
Vi fokuserar på att driva fler långivare till sajten och det ökar för varje dag. Att investera via vår plattform är tryggt och säkert eftersom:

• Kreditvärdiga låntagare
• Enkelt att komma igång
• Inga dolda avgifter
• Sverige ligger i topp internationellt vad gäller återbetalningsgrad på konsumentlån

Vi sköter hela den administrativa processen, från granskning av låneansökningar till utbetalning av avkastning, samt eventuell inkasso. Titta gärna på våra låneansökningar för att se vilka lån du kan investera i just nu. Ett tips är att du investerar i minst 100 lån för att få en bra riskspridning. Här kan du läsa mer om att investera i person-till-person lån. http://bit.ly/Lendify_Investera

Har du några fler funderingar som jag kan hjälpa till med?

/Jonatan

Hur investerar man i person-till-person lån?

Hej!

Mitt namn är Jonatan och jag arbetar på Lendify - Sveriges första marknadsplattform för person-till-person lån. I den här tråden kan vi prata om hur det är att investera i person-till-person lån. Vi tillhandahåller en marknadsplats där privata långivare och låntagare på den svenska marknader kan mötas. Person-till-person lån är precis vad det låter som: privatpersoner som lånar pengar av andra privatpersoner.
Vi sköter hela den administrativa processen, från granskning av låneansökningar till utbetalning av avkastning, samt eventuell inkasso. För dig som privat investerare är det nu för första gången möjligt att investera direkt i konsumentlån i Sverige.

Vi använder oss av fem kreditklasser där kreditklass A är högsta kreditvärdighet och E är lägsta. Att investera i låntagare med lägre kreditklass ger högre ränta men innebär också en större risk.

Vill du veta mer? Kika på http://bit.ly/Lendify_Investera
Eller kontakta oss på 020-20 30 40 eller hello@lendify.se.

Du får gärna skriva dina frågor i tråden så kan jag hjälpa dig!

/Jonatan

Senast ändrad:
Jag vill veta om ni godkänner anmärkning och om ni tar uc

Sammanfogade "Hur investerar man i person-till-person lån?" med denna. Vi har redan tre aktiva trådar om Lendify.

Jag vill veta om ni godkänner anmärkning och om ni tar uc

Hej gran,

Har man en betalningsanmärkning blir inte ansökan godkänd. Vi gör alltid en kreditbedömning för att utvärdera personens betalningsförmåga, vi baserar vår bedömning på uppgifter från kreditupplysningsföretaget UC och banken. För att en låneansökan ska bli godkänd och publicerad krävs det att man klarar vår kreditbedömning. Om man inte är nöjd med vår bedömning är man alltid välkommen att kontakta oss och komplettera med uppgifter som styrker betalningsförmågan.

/Jonatan

Okej, men varför har ni då tagit en uc för varje gång jag och min sambo förlängt eller tagit nya lån?? Känns sådär kul att låna om igen om det inte blivit finansierat och ni tar uc! Kan ni återkalla uc då om ni nu gjort fel och tagit uc för varje gång?

Okej, men varför har ni då tagit en uc för varje gång jag och min sambo förlängt eller tagit nya lån?? Känns sådär kul att låna om igen om det inte blivit finansierat och ni tar uc! Kan ni återkalla uc då om ni nu gjort fel och tagit uc för varje gång?

Hej cCandra, Vi ber om ursäkt! Det har blivit fel. Vi har tagit tillbaka de felaktiga. Vi ska endast ta en UC under en 6 månaders-period. Tack för att du sa till.

/Jonatan

Intresserad av att investera i person-till-person lån? Du väljer själv hur mycket du vill investera i ett lån, du kan investera så lite som 250 kr och det finns ingen övre gräns.
För att minska kreditrisken rekommenderar vi alltid att du investerar flera mindre belopp i större antal lån. Under tiden du investerar i låneansökningar presenterar vi hela tiden en summering så att du enkelt kan se totalbelopp, ränta, vår avgift och förväntad avkastning.

Varför du ska investera i person-till-person lån genom Lendify?
- Kreditvärdiga låntagare
- Enkelt att komma igång
- Inga dolda avgifter
- Sverige ligger i topp internationellt vad gäller återbetalningsgrad på konsumentlån

Vill du veta mer? Kika på http://bit.ly/Lendify_Investera eller kontakta mig gärna på 020-20 30 40 eller hello@lendify.se. Du får givetvis ställa frågor i tråden så kommer jag med svar och andra bra tips.

Vad har du för funderingar om investering i person-till-person lån?

/Jonatan

Är detta fortfarande aktuell? Är intresserad av att investera men vill ha lite info om avkastning och så här..

Tack på förhand

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp