Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur fungerar Paypal? Ska sälja saker...

Jag har också använt PayPal för både köp och försäljningar över 20 år utan några problem. Mest från ebay, men på senare år även från i princip okända säljare (av främst serier) på Instagram. Möjligt att det är dumt och innebär risker, men för mig personligen har det alltid gått bra. Ibland till och med på Tradera eller från svenska privatpersoner vilket ju kan tyckas helt onödigt med tanke på Swish osv men det har bara varit tecken på osund konsumtion eftersom jag ibland har kopplat kredit-och Klarnakortet till min PayPal och shoppat loss hedonistiskt :)

Användarmässigt fungerar det mycket smidigt tycker jag. Men du bör veta att när du får in dina pengar på ditt Paypal-konto så får du sen göra en aktiv överföring till ditt bankkonto och det kan ta en dag eller två. Och väljer du inte "friends and family" tar de ut en avgift plus att det kanske blir en liten summa i valutaväxlingavgift också tror jag (det är ju trots allt ebay/feebay som äger PayPal...).
Så det räcker bara att jag ger ut min mejladress till köparen, så ser jag inbetalningen sen? Köparen ser alltså inte mitt hela namn, adress eller mobilnummer?

De kan göra en chargeback om det är klassat som köp/tjänst och inte till friends and family.
Och vad exakt menas ned det? Vill endast att dem ser min mejladress och inget annat. Vill inte ge ut mobilnummer eller hemadress, ser köparen det? Oavsett om dem betalar via appen eller hemsidan.

Såvitt jag minns är det bara säljaren som får upp den adress hen ska skicka grejerna till men är inte helt 100 (typ 99). Det är bara mailadressen som behövs.

Såvitt jag minns är det bara säljaren som får upp den adress hen ska skicka grejerna till men är inte helt 100 (typ 99). Det är bara mailadressen som behövs.
Ok. Så jag ger bara ut mejladressen? Sen ser dem ingen annan info? Eller måste det göras någon inställning på mitt konto för att dem inte ska se någon info om mej?

Så det räcker bara att jag ger ut min mejladress till köparen, så ser jag inbetalningen sen? Köparen ser alltså inte mitt hela namn, adress eller mobilnummer?

Ok. Så jag ger bara ut mejladressen? Sen ser dem ingen annan info? Eller måste det göras någon inställning på mitt konto för att dem inte ska se någon info om mej?
Kände du typ inte personen du skulle sälja till ändå? Din kollegas kompis så är ju inte omöjligt att hon redan vet ditt namn

Kände du typ inte personen du skulle sälja till ändå? Din kollegas kompis så är ju inte omöjligt att hon redan vet ditt
Kände du typ inte personen du skulle sälja till ändå? Din kollegas kompis så är ju inte omöjligt att hon redan vet ditt namn
Ja men det var ju inte svar på min fråga. Om jag ska sälja mer framöver till andra få vill jag exakt veta vilken info säljaren ser om mig.

enligt Paypal: PayPal usually shares the recipient's real name and email address with the buyer when a payment is made between 2 people. To keep all your personal information private, we recommend you convert your PayPal account into a Business account.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp