- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 197
Så det räcker bara att jag ger ut min mejladress till köparen, så ser jag inbetalningen sen? Köparen ser alltså inte mitt hela namn, adress eller mobilnummer?Jag har också använt PayPal för både köp och försäljningar över 20 år utan några problem. Mest från ebay, men på senare år även från i princip okända säljare (av främst serier) på Instagram. Möjligt att det är dumt och innebär risker, men för mig personligen har det alltid gått bra. Ibland till och med på Tradera eller från svenska privatpersoner vilket ju kan tyckas helt onödigt med tanke på Swish osv men det har bara varit tecken på osund konsumtion eftersom jag ibland har kopplat kredit-och Klarnakortet till min PayPal och shoppat loss hedonistiskt
Användarmässigt fungerar det mycket smidigt tycker jag. Men du bör veta att när du får in dina pengar på ditt Paypal-konto så får du sen göra en aktiv överföring till ditt bankkonto och det kan ta en dag eller två. Och väljer du inte "friends and family" tar de ut en avgift plus att det kanske blir en liten summa i valutaväxlingavgift också tror jag (det är ju trots allt ebay/feebay som äger PayPal...).