Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur fungerar Paypal? Ska sälja saker...

Hej!
Någon här som är kunnig om hur paypal fungerar?
Ska sälja 2st väskor till Norge, hon vill betala via paypal. Ska man endast ge ut min mejladress? Ser man betalningen på en gång? Ser hon vad jag heter?

Hej!
Ska sälja 2st väskor till Norge, hon vill betala via paypal. Ska man endast ge ut min mejladress? Ser man betalningen på en gång? Ser hon vad jag heter?
https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/personal
om du har ett paypal konto så räcker det oftast att bara ange epostkontot och de överför pengarna dit.
personer som betalar via paylappaypal l ser den information som du har lagt upp när du skapade kontot, meningen hem address el dyl.
du får ett meddelande när paypal har genomfört betalningen, oftast inom några minuter, lite långsammare än Swish.

Ok, så dem ser min hemadress? Vill ju helst inte att den ska vara synlig dock av säkerhetsskäl..

Nej ingen ser din hemadress
Ok men ser dem mitt fullständiga namn? Eller endast mejladressen? Allt står så himla otydligt på hemsidan. Där står det att köparen ser allt info kring mej och man kan inte vara anonym..

De kan göra en chargeback om det är klassat som köp/tjänst och inte till friends and family.

När en betalning klassas som ett köp eller en tjänst, snarare än en överföring till “friends and family” (vänner och familj), är det en affärstransaktion. Affärstransaktioner omfattas vanligtvis av konsumentskyddslagar och policyer från betaltjänstleverantörer som ger kunden möjlighet att bestrida betalningen och begära en chargeback.

Däremot, om betalningen är märkt som “friends and family”, anses det vara en personlig överföring utan någon underliggande köp- eller tjänstetransaktion. Sådana betalningar är vanligtvis inte berättigade till chargebacks eftersom de inte omfattas av samma skydd och regler som affärstransaktioner.

Sammanfattningsvis, om en betalning är klassad som ett köp eller en tjänst, har kunden möjlighet att göra en chargeback om de anser att något gått fel med transaktionen. Denna möjlighet finns inte vid överföringar till “friends and family”.

du har samma regler vid köp via blocket eller tradera som du betalar via Swish.

Hej!
Vill påstå att i 99% av fallen där köparen föreslår Paypal är det Scam så det stänker om det!

När en betalning klassas som ett köp eller en tjänst, snarare än en överföring till “friends and family” (vänner och familj), är det en affärstransaktion. Affärstransaktioner omfattas vanligtvis av konsumentskyddslagar och policyer från betaltjänstleverantörer som ger kunden möjlighet att bestrida betalningen och begära en chargeback.

Däremot, om betalningen är märkt som “friends and family”, anses det vara en personlig överföring utan någon underliggande köp- eller tjänstetransaktion. Sådana betalningar är vanligtvis inte berättigade till chargebacks eftersom de inte omfattas av samma skydd och regler som affärstransaktioner.

Sammanfattningsvis, om en betalning är klassad som ett köp eller en tjänst, har kunden möjlighet att göra en chargeback om de anser att något gått fel med transaktionen. Denna möjlighet finns inte vid överföringar till “friends and family”.

du har samma regler vid köp via blocket eller tradera som du betalar

Vill påstå att i 99% av fallen där köparen föreslår Paypal är det Scam så det stänker om det!
Ok nu vet jag på ungefär vem tjejen är..hon bor i Norge och har inte svensk konto. Litar helt på henne, då det är en kollegas kompis.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp