Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur fungerar lån och taxerad inkomst?

Ska börja med ett sparande då jag har 0 i tillgångar eller buffert.

Kommer definitivt hålla mig borta från det där.
Vad krävs för betyg för att få lån?
Finns "bra" "mycket bra" och "utmärkt"
Du kan logga in på Kreddy och se vad du har för betyg redan nu. Ju bättre betyg desto bättre lånevillkor.

Du kan logga in på Kreddy och se vad du har för betyg redan nu. Ju bättre betyg desto bättre lånevillkor.
6.4 står det i appen. Mindre bra.
Många faktorer som spelar in i betyget tydligen.
Mycket måste ha med min låga inkomst att göra?

6.4 står det i appen. Mindre bra.
Många faktorer som spelar in i betyget tydligen.
Mycket måste ha med min låga inkomst att göra?
Ja det är många faktorer och inkomst, antal ff och skuldsättningsgrad är tre av dem. Fullt utnyttjade krediter är inte bra för betyget

Ja det är många faktorer och inkomst, antal ff och skuldsättningsgrad är tre av dem. Fullt utnyttjade krediter är inte bra för betyget
Tack för bra svar!!

Ett hypotetiskt scenario nu..
Om nu mot förmodan jag klarar att jobba i sommar och betalar av alla mina skulder i augusti förutom CSN lånet och jag blir sjuk igen i höst vilket innebär att jag kanske får sjukersättning från Försäkringskassan vilket jag haft förut, är det kört med billån och sådant då? Hur blir betyget?

Jag tror att ersättningen ligger på 13,2 i månaden vilket blir en årsinkomst på 158,4K. Jag kan isåfall nöja mig med en bil på 50K.
Nu vill jag ju jobba så mycket jag kan men min ohälsa finns där fortfarande varje dag.

Tack för bra svar!!

Ett hypotetiskt scenario nu..
Om nu mot förmodan jag klarar att jobba i sommar och betalar av alla mina skulder i augusti förutom CSN lånet och jag blir sjuk igen i höst vilket innebär att jag kanske får sjukersättning från Försäkringskassan vilket jag haft förut, är det kört med billån och sådant då? Hur blir betyget?

Jag tror att ersättningen ligger på 13,2 i månaden vilket blir en årsinkomst på 158,4K. Jag kan isåfall nöja mig med en bil på 50K.
Nu vill jag ju jobba så mycket jag kan men min ohälsa finns där fortfarande varje dag.
Med en årsinkomst på ca 160 k blir det svårt att få lån är min gissning. Är det inte bättre att istället för att köra slut på dig under sommaren, spara på krafterna för att klara av att jobba efter sommaren? Vet inte hur din situation ser ut, får du hjälp för din psykiska ohälsa?
Bilhandlare brukar vara lite snällare i bedömningen eftersom man får lån med bilen som säkerhet så det kanske kan gå vägen även med 160 k men du ska ju ha råd att betala på lånet samt bilförsäkring, tanka etc.
Vad behöver du bilen till? är det väldigt viktigt med att ha bil annars är mitt råd att avvakta och bygga upp en buffert istället.

Med en årsinkomst på ca 160 k blir det svårt att få lån är min gissning. Är det inte bättre att istället för att köra slut på dig under sommaren, spara på krafterna för att klara av att jobba efter sommaren? Vet inte hur din situation ser ut, får du hjälp för din psykiska ohälsa?
Bilhandlare brukar vara lite snällare i bedömningen eftersom man får lån med bilen som säkerhet så det kanske kan gå vägen även med 160 k men du ska ju ha råd att betala på lånet samt bilförsäkring, tanka etc.
Vad behöver du bilen till? är det väldigt viktigt med att ha bil annars är mitt råd att avvakta och bygga upp en buffert istället.
Jag känner mig tvungen att jobba i sommar. Är sjukskriven från 1/6. Jag får hjälp ja.
Ja precis det stämmer. Jag har räknat på allt och även en inkomst på 13K i mån skulle jag ha råd med bil och tillbehör.

Bilen är nödvändig för att ta mig till jobbet eftersom kollektivtrafik är svårt.
Jag kan försöka spara så gott det går.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp