Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur fort innan utmätning/löneutmätning börjar?

Hej har släppt allt, mina skulder (kreditkort, banklån, fakturaköp m.m m.m) och kommer från och med nu bara betala hyran och spara resten av pengarna.

Har skulder på kanske 300,000 kr och känner inte att det är någon idé att försöka, bättre spara det som går för framtiden.

Det jag undrar är då hur jag ska göra nu? Hur fort går hela processen från
faktura -> påminnelse -> inkasso -> KFM -> utslag och löneutmätning? Jag vet att det inte går att säga exakta dagar.

Men hur länge tog det för dig? Hur gör jag för att förhala allt och försöka spara så mycket pengar jag får från jobbet.

Jag undrar lite på om de drar ob på löneutmätning?

Men man vet ju aldrig hur mycket ob man har varje månad. Så hur kan dom
Basera hur mkt dom ska dra?

Hur lång tid tar det för dej att bli av med skulderna?

Jag har också ob tillägg, kfm kontaktar lönekontoret samtidigt som du ska lämna inkomstuppgifter, så det blir väl ett snitt på hur mkt ob Du tjänar i månaden.
Vad jag får ut i mån efter att kfm fått sin del varierar ju kraftigt, säg att det minsta jag ska ha ut är 14000 kr, men har jag jobbat mkt extra o så för jag ut det med. Kfm får aldrig mer en månad, om jag är sjuk får ju kfm mindre och inte jag. Hoppas du förstår blir rörigt.

Som nu denna månaden får jag mitt förbehållsbelopp, kfm får sitt belopp på 4000 kr och sen får jag 12000 kr till för jag har jobbat som en gris :)

Från räkningar, påminnelse, inkasso o löneutmätning är rätt lång tid för mig från dec-jan till okt då de drog 1:a månaden. Men det är säkert olika.

Så jobbar jsg extra, mkt ob och blir inbeordrad då får jag behålla det? Dom drar aldrig mer än beloppet de har bestämt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp