- Meddelanden
- 1 796
- Mottagna reaktioner
- 1 249
- Poäng
- 867
Får ju aldrig hennes presenter i form av pengar i julklappar. Jag har ingen hjälp eller rika föräldrar. Så tycker att mina extra bonuspengar vill jag ha.
Jag har sagt att jag inte vill ha hjälp men att jag kanske kunde behålla en 1000-lapp mer. Hon vill inte och blir arg på mig istället.
Sen när vi har delat upp lönen så ska vi göra inköp ihop och då ska jag swisha. Ibland för något litet som för 20-50 kr som jag bjuder henne på annars.
personligen hade jag inte velat vara i ett förhållande där man swishar för minsta lilla grej och allt är en diskussion rörande mindre belopp som du nämner. Vet att alla är olika och vissa har det så och det fungerar (har vänner i par som är så med sin partner men inte med mig).
behåll bonuspengarna tycker jag och stå på dig om det är något du faktiskt tycker.
Alltså jag ser inte pengarna som problemet för er även om det till synes verkar så. Ni måste kommunicera bättre tror jag, du måste vara ärlig med hur du mår och vad du vill åstadkomma. Utifrån det du berättat tycker jag hon också borde, givet din bakgrund och att ni förhoppningsvis ska leva långt liv tillsammans, vara mer involverad i dina framsteg psykiskt såväl som ekonomiskt. Och du där för henne likaså. Det går bara inte att separera allt och säga detta är ditt problem inte om man ska vara tillsammans och dela känslor, jag tror inte på det.
Hur var det innan hon var på föräldraledighet och vad tjänar ni båda i vanliga fall? Vad är er överenskommelse?