Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur får man koll?

Finns det något sätt att ta reda på vilka SMS lån man har tagit? Har tyvärr inga papper kvar då jag slängt det mesta när jag gav upp. På min uc ser man ju tydligt men dom som använt sig av dom andra kreditupplysning bolagen går det att se på något sätt? Känns som dom kan blåsa en hur mycket som helst när dom byter inkasso bolag mellan varandra n i skulle vara bra att veta så man inte betalar in dubbelt eller om det ens finns någon skuld kvar? Då jag betalat in hos kronofogden det jag hade där är också svårt att veta då deras system har krånglat hela månaden . Vill försöka ha koll men det är inte lätt.

Finns det något sätt att ta reda på vilka SMS lån man har tagit? Har tyvärr inga papper kvar då jag slängt det mesta när jag gav upp. På min uc ser man ju tydligt men dom som använt sig av dom andra kreditupplysning bolagen går det att se på något sätt? Känns som dom kan blåsa en hur mycket som helst när dom byter inkasso bolag mellan varandra n i skulle vara bra att veta så man inte betalar in dubbelt eller om det ens finns någon skuld kvar? Då jag betalat in hos kronofogden det jag hade där är också svårt att veta då deras system har krånglat hela månaden . Vill försöka ha koll men det är inte lätt.
Man borde väl få en skuldspecifikation från KF? Då ser du vilka du har lån hos som gått till KF. Ellers så får du sätta dig o kolla ditt bankkonto o se vilka som gjort insättningar. Logga in på olika lånesidor för att se din skuld. På creditsafe och bisnode kan du ju kolla vilka som tagit upplysningar också.

Man borde väl få en skuldspecifikation från KF? Då ser du vilka du har lån hos som gått till KF. Ellers så får du sätta dig o kolla ditt bankkonto o se vilka som gjort insättningar. Logga in på olika lånesidor för att se din skuld. På creditsafe och bisnode kan du ju kolla vilka som tagit upplysningar också.
Kan man se på creditsafe och bisnode länge efteråt? Aktuell skuld?

Vet inte, men du kan se vilka sms-lån som tagit upplysning. Aktuell skuld tror jag inte du ser.
Insåg nu att jag verkligen har noll koll. Hade helt glömt mina lån hos collector, 150000 tusen till. Hur sjutton ska jag lösa det här? Min man kommer bli tokig på mig . Noll koll!

finns inga centrala register för detta

Via din bank kan du beställa kontoutdrag för flera år tillbaka (men det kostar kanske nån hundralapp). Där kan du se när du fått in pengar och förhoppningsvis också från vem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp