Vem beslutar när tillgångar utmätts vid löneutmätning, är det inkasso som styr?
Tack för svar, Blev fundersam när lowell skickar brev och säger att dom ändast går med på full betalning av skulden?1Kontanta medel, det vill säga pengar.
2Pengar på banken eller skatt som du eller företaget ska få tillbaka.
3 Fordringar, exempelvis om någon är skyldig dig eller företaget pengar.
4En del av din lön eller annan inkomst.
5Fondandelar och aktier.
6Övrig lös egendom – exempelvis bostadsrätter eller bilar. Om vi utmätt en bil måste ändå trafikförsäkringsavgiften betalas tills bilen eventuellt ställs av eller tills den får en ny ägare.
7Fast egendom – vi kan utmäta en fastighet om du eller företaget inte betalar de lån den är pantsatt för. Om fastigheten är värd mer än lånet, kan vi utmäta den även för andra skulder än själva fastighetslånet.
8Skepp, luftfartyg, tvistiga fordringar (krav som det råder oenighet om).
Gick de ej med på avbetalningsplan efter utslag hos kfm?Tack för svar, Blev fundersam när lowell skickar brev och säger att dom ändast går med på full betalning av skulden?
Jag har idag löneutmätning. Min största skuld ligger hos kf via dom på 430.000kr
Undrar ungefär detsamma men för en thailändsk bank. Tänker om en tar en massa lån och dylikt och sen sätter in stålarna i en bank i Thailand kommer fogden åt dom då eller en skulle kunna kunna leva på som vanligt där nere?Ser KFM bara svenska banker eller är det någon EU-grej?
Misstänker att vissa länder är svårare än andra att luska i. Framförallt utanför EU så ska det mesta ske på goodwill. Även inom EU ibland tolkar jag det som då det verkar vara svårt för KFM att utmäta i t.ex Danmark.Undrar ungefär detsamma men för en thailändsk bank. Tänker om en tar en massa lån och dylikt och sen sätter in stålarna i en bank i Thailand kommer fogden åt dom då eller en skulle kunna kunna leva på som vanligt där nere?
Alla länder i EU nämligen utom Danmark är med i ”Mekanismen” så det stämmer liknande Neobanker att det är lite svårare.Misstänker att vissa länder är svårare än andra att luska i. Framförallt utanför EU så ska det mesta ske på goodwill. Även inom EU ibland tolkar jag det som då det verkar vara svårt för KFM att utmäta i t.ex Danmark.