Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur får jag hjälp med skulder?

Nu är det dags för en uppdatering för nu är semestern över....

Det blev inte Lyxfällan på TV tyvärr P.E.A.C.H =)

Däremot pratade jag än en gång med skuldrådgivaren hos kommunen utan någon som helst förbättring....Jag vet inte men det känns som att kommunerna inte tar det på allvar för jag sa precis som det var med att det här måste lösas nu och jag undrar hur man ska göra. Fick ingenting tillbaka!

Oavsett så mejlade jag kreditverket för vi hade frågor om billån då sambon ska köpa ny bil så jag tänkte att det inte skadar, men jag fick sjukt bra hjälp. Thomas hos deras partner Bravo Ekonomi, för er som bor i Stockholm, tog kontakt med mig direkt och han hjälper er med precis allt hur ni gör med era skulder. Han har själv sett skiten inifrån vad skulder kan göra med både förhållanden och psyke.

För min del blir det stenhårt nu! Vi kommer att samla mina lån upp till den mängd som Kreditverket kan ordna bra räntor, därefter ska vi se om kronofogden trots allt går med på en skuldsanering. Skuldsanering med de nya reglerna innebär tydligen att jag får 2 amorteringsfria månader. Det får jag ABSOLUT INTE hos mina lån idag. Så vi kör på det här men jag hade önskat om nån av er visste mer kring mitt gamla spelberoende, är det nånting som kan slå tillbaka? Jag gillar ju egentligen inte ens spel...

Thomas är en klippa just nu för ialf mig men även min sambo och våra barn. Att ha en riktig person som säger i ansiktet hur illa det är behövs ibland!

Hur stora skulder har du? Det låter inte riktigt som att du har stenkoll på vad en skuldsanering är eller så använder du fel ord. Man amorterar inte på en skuldsanering, det är inte samma sak som att ha ett lån.

Hur stora skulder har du? Det låter inte riktigt som att du har stenkoll på vad en skuldsanering är eller så använder du fel ord. Man amorterar inte på en skuldsanering, det är inte samma sak som att ha ett lån.
Låter också som att ts har blivit garanterad att det blir en skusan...

Såg ni hade mer frågor om vad som händer för mig...

Skuldsanering blir det först om vi inte lyckas samla hela skulden i ett lån. för en bättre chans att beviljas skuldsanering skulle man ha försökt göra vad man kan för att betala av sina skulder och då tänker jag det ser positivt ut att ha samlat lånen ialf

Jag uppdaterar hur det går trots allt

Såg ni hade mer frågor om vad som händer för mig...

Skuldsanering blir det först om vi inte lyckas samla hela skulden i ett lån. för en bättre chans att beviljas skuldsanering skulle man ha försökt göra vad man kan för att betala av sina skulder och då tänker jag det ser positivt ut att ha samlat lånen ialf

Jag uppdaterar hur det går trots allt

men om man har möjlighet att samla massa lån så tyder väl det på en ganska ok ekonomi? Eller tänker jag fel? Att samla lån är absolut inte ”att ha gjort det man ha kunnat.
Att ha gjort det man kunnat är att gå i terapi för missbruk tex, det är väl trots att missbruket som är det viktigaste att få stopp på! Sen brukar det vara en fördel att ha hjälp från en skuld&budgetrådgivare och inte nån kreditgivare... kanske också visa att man verkligen har försökt att beta av sina lån samt leva på existensminimum. Jag ber om ursäkt men förstår faktiskt inte hur du tänker, du verkar tro att det bara är att slänga in en ansökan så får man en skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp