Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur du ansökt om lån senaste tiden eller planerar? (samlingstråd)

Perioden mellan december och början av februari är antagligen den tid då flest ansöker om lån. Forumet är då också som mest välbesökt. Förra måndagen tex hade vi 3000 besök, och i torsdags var rekord i antalet aktiva registrerade medlemmar.

Tänkte vi startar en samlingstråd för alla som planerar eller redan har ansökt om lån under denna period.

Några frågor:

Har du ansökt om lån redan eller tänker under denna tid?

Fick du godkänd eller avslag? Hur mycket ansökte du om och var? Förutsättningar?

Gick allt smidigt med kreditgivaren?

I februari har jag 6 betalningsanmärkningar kvar. Alla över 2 år gamla och ett tidigare skuldsaldo som kanske är 15 månader gammalt. 1 ff som är 8 månader gammal. Inkomst 370 000, inga lån men ett högt underskott 300 000 (löst bort alla skulder hos Kf). Har idag 10.7 på uc. Finns det någon chans på ett lån? Vill börja betala av till mina föräldrar som löste allt hos kf åt mig..

I februari har jag 6 betalningsanmärkningar kvar. Alla över 2 år gamla och ett tidigare skuldsaldo som kanske är 15 månader gammalt. 1 ff som är 8 månader gammal. Inkomst 370 000, inga lån men ett högt underskott 300 000 (löst bort alla skulder hos Kf). Har idag 10.7 på uc. Finns det någon chans på ett lån? Vill börja betala av till mina föräldrar som löste allt hos kf åt mig..
Vänta ut alla anmärkningar (tror det blir svårt inprincip omöjligt med så många) om dessa redan är över 2 år!

Tack för svar. Ja jag får nog kanske göra det. Hade inte tänkt ta något större lån, vill börja betala tillbaka, betalar varje månad till dom men har utrymme att betala på ett lån, ett mindre, och sedan amortera bort det fort.

Tack för svar. Ja jag får nog kanske göra det. Hade inte tänkt ta något större lån, vill börja betala tillbaka, betalar varje månad till dom men har utrymme att betala på ett lån, ett mindre, och sedan amortera bort det fort.
Förstår! Men avvakta är mitt bästa råd. Har själv 4 st anmärkningar varav sista går ut i april…. Räknar dagarna nu för att kunna flytta mitt bank norwegian lån.

I slutet av månaden om mitt betyg gått ner till under 15% kommer jag samla mina 290000 jag har på uc till ett :) har då gått från 20 lån till ett synligt på uc samt 1 utanför, sedan i augusti :)

Väntar in en FF som går ut 21/1, tanken är sedan att söka en samlingslån på 500 000. Alla skulder är utanför UC.
Har just nu: 0,63% kreditbetyg
0 i blanco
0 i bolån
0 i krediter
0 avbetalningskrediter
4 ff
534 inkomst 2020, underskott 59 000
Kommer ha 570k 2021, med 510 000 ÖVERSKOTT! Så man kanske ska vänta in den uppdateringen ??

Jag har UC just nu på 13.7
Inkomst på 410000 (2021)
Krediter på ca 180000 som jag vill ha bort
Funderar på att försöka i mitten av feb när 2 förfrågningar försvinner

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp