Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur bra är min pensionsprognos vid 51 år? Erfarenheter och tips?

Jag känner mig som den mest okunniga kring pensioner emellanåt när det kommer på tal. Jag är precis 51 år gammal och har följande uppgifter på minpension.se

Allmän pension: 2,9 msek
Tjänstepension: 2,4 msek

jag vet att det inte är skitdåligt, men hur bra står det sig egentligen? Någon som faktiskt vet mer än mig som kan kommentera hur det ser ut för mig, jag ska ju jobba i alla fall 15 år till är tanken.

Mycket bra skulle jag säga. Jag har 2,8 miljoner allmän och drygt 700 000 tjänstepension, trots att jag har jobbat hela livet. Du måste tjäna bra?

Mycket bra skulle jag säga. Jag har 2,8 miljoner allmän och drygt 700 000 tjänstepension, trots att jag har jobbat hela livet. Du måste tjäna bra?

Allt är väl relativt.
Jag kommer att ha nästan 5 miljoner när jag är 40 år gammal och jag tjänar inte onormalt högt.

Som sagt. Allt är relativt😉

Räknade för skojs skull att TS började jobba när han var 18 år gammal.

13 300 kr per månad har han då sparat in till pensionen.
Om man inte hade fått någon avkastning osv.

Senaste 10 åren betydligt mer än tidigare. Idag lön på c:a 80k/mån och antar att jag har samma nivå fram till pensionen, räknar inte med att göra karriär eller något.

Jag antar att jag inte blir ”fattigpensionär” i alla fall. Skulle jag få halva lönen i pension kommer jag att klara mig. Löneutmätningen idag gör ju att jag tränas i det om inte annat! 😀 tack KFM 😂

Som ovan säger - allt är relativt: inkomsten är bara en sida av budgeten. Ha koll på utgifterna och en balanserad budget är nästan viktigare tycker jag

- Det finns folk med 35.000 i inkomst som sparar 10.000 kr i månaden och har 1 miljon sparat med bra ekonomi och bra budget
- Det finns också folk som har 70.000 kr i inkomst som har slut på kontot veckan efter inkomst och en väldigt ohållbar budget.

Men inkomstsidan på pensionen tycker jag ser bra ut

Senast ändrad:
Allt är väl relativt.
Jag kommer att ha nästan 5 miljoner när jag är 40 år gammal och jag tjänar inte onormalt högt.
5 milj allmän vid 40???? Du måste tjäna jävligt bra 60-80k?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp