Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur blir det med allt?

Är det någon som vet om jag tjänar tex 19000kr efter skatt en mån och ca 15000kr månaden efter hur blir det då vid ev skuldsanering? Om jag nu( troligtvis) måste släppa allt till kfm så måste jag ju ta bort alla autogiro medgivanden...märker bankerna det direkt? Sen måste jag oxå fråga igen...är det sant att jag tex skaffar ett extra jobb hos en annan arbetsgivare o får behålla dessa ” extra slantar” vid skuldsanering? Usch jag har sånn ångest av att bara ”släppa” allt....börjar inse sanningen...jag har spelat bort nästan 1 milj sammanlagt...jag vill så gärna läsa era berättelser om hur ni har det med era liv med skuldsanering, löneutmätning mm..Hope 777..

Det märks direkt ja, sen om det är något dom bevakar är nog olika.

Nej det behöver inte stämma. Skulderna ska betalas maximalt är det tänkt. Om du tjänar en massa extra så kommer borgenärerna att se det när deklarationer blir klara och begära omprövning av skuldsaneringen så beloppet att betala ökar och kanske betalplanen förlängs för att kompensera för det dom inte fått in.

Tjänar du mindre en månad innebär det förmodligen problem för dig att följa betalplanen. Den brukar ha ett fast belopp

Lasseman hur blir det om jag inte skulle kunna följa betalplanen då? Om jag tjänar 19000kr en månad o nästa typ 15000kr o nästa ändå 22000kr o.s.v?? Det är ju jättesvårt när jag är anställd på ca 28 timmar i v men jobbar nästan alltid extra..men det är ju inget som är säkert förstås...kan jag bli nekad skuldsanering för den sakens skull?

lägg undan pengar den månaden du tjänar mer och använd dom när du tjänar mindre?

Lasseman hur blir det om jag inte skulle kunna följa betalplanen då? Om jag tjänar 19000kr en månad o nästa typ 15000kr o nästa ändå 22000kr o.s.v?? Det är ju jättesvårt när jag är anställd på ca 28 timmar i v men jobbar nästan alltid extra..men det är ju inget som är säkert förstås...kan jag bli nekad skuldsanering för den sakens skull?

Inte nekad men borgenärerna lär begärs att den ska upphävas om inte betalningarna sköts

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp