Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hur blir det då med löneutmätningen?

Jobbar bara extra och har gjort det sedan i vår men nu har jag fått reda på att dom inte har nåt mer jobb till mig. Varit med för lite med i akassa så jag får inga pengar därifrån heller! Har fått en löneutmätning på mig som inte har startat än men troligtvis denna månad, tänkte försöka undvika det och skulle betala in så mycket som möjligt men nu kan jag inte. Kommer bara att få ut ca 2800 kr från försäkringskassan vet ej om det ens hinner komma nåt den här månaden. Får kanske 6000 kr för det jag jobbat tills nu. Min fråga hur blir det då med löneutmätningen.?? Jag måste gå in och ändra på KF:s hemsida om lön då jag inte skickat in pappren eftersom jag har försökt få dom jag är skyldiga att gå med på avbetalningsplan, men nej det gick inte!!Dom har väl gjort en uträkning redan men den stämmer ju inte!! Vad ska jag göra? Jag måste ju ha nåt att leva på!!!!

Ring och kolla med krono och säg hur det ligger till nu så kan dom säkert ändra i datorn sin och räkna om.

När kfm räknar ut hur mycket dom kan ta på löneutmättning får du även ett förbehållsbelopp...dvs det som du ska ha kvar att leva på...arbetsgivaren får inte betala ut mindre till dig än det beloppet. Tjänar du mindre så är det bara kfm som får mindre pengar....Jag har löneutmättning och vid "normal" lön så är löneutmättningen ca 5500 kr men mitt förbehållsbelopp är 9086 kr....så under det får jag inte av arbetsgivaren... Hoppas du förstår hur jag menar.
Sen behöver ju kfm få reda på att du kommer få jobba mindre så dom vet varför dom inte får så mycket pengar eller inga alls.

Ring & lämna uppgifterna omgående, det är supersvårt att få dem att betala tillbaka det som blivit fel i efterhand. Jag har vid flera tillfällen fått ändrad utmätning direkt via telefon eller mail kronofogdemyndigheten@kronofogden.se

Om du redan har utmätning måste du meddela dina nya förutsättningar till Kronofogden. Om du inte haft utmätning innan så behöver du inte oroa dig, om du inte har tillräcklig inkomst så kommer inget att dras på din inkomst, du har rätt till ett drägligt liv även som skuldsatt och får ett förbehållsbelopp som du har att leva på.

Hur du ska göra? Angående att du måste kunna ha pengar kvar och kunna leva.

Du ska helt enkelt inte betala någonting på dina skulder så länge du inte har betalningsförmåga, det är den krassa verkligheten. Kan du inte betala så ska du inte betala. Även kommunens skuldrådgivare och socialtjänsten kommer säga samma sak. Kan du inte betala och lever på existensminimum så ska du omedelbart sluta betala, eftersom du annars tar av pengarna du har som är till mat och nödvändiga kostnader. Det är inte meningen att man ska betala dyra lånekostnader om man lever på existensminimum.

Ring kronofogden, i talsvaret säger du växel sen ber du om att bli kopplad till det verkställighetsteam som du tillhör, så kan dom nog ordna till det där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp