Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur är det där med domar och tingsrätt egentligen?

Precis...överenskommelsen blir mellan henne och Alektum, tingsrätten fastställer överenskommelsen bara. Vet inte om det finns kvar nånstans men när hon betalt klart har hon uppfyllt avtalet.
Att hon har anmärkning innan påverkar inte själva domen. Tänkte mer om hon ville vara fri från anmärkning helt...
Har hon flera anmärkningar sen innan eller försvinner den hon har snart?
Får hon ingen anmärkning menar du?

Nej :)
Men sköter man inte uppgörelsen så skickas det för utmätning direkt och då får man skuldsaldo.
Hmmm... okej. Så i princip kan man låta skulder gå till Kf, bestrida och låta det gå till TR och sen få en förlikning och få avbetalningsplan utan att riskera anmärkning och böter?

Hmmm... okej. Så i princip kan man låta skulder gå till Kf, bestrida och låta det gå till TR och sen få en förlikning och få avbetalningsplan utan att riskera anmärkning och böter?
Japp...min man gjorde så och det har gått bra varje gång. Fått till bra uppgörelser varje gång också som är hållbara, inte varit några fantasisummor i månaden som vissa inkassobolag annars vill ha.

Det ser skapligt rätt ut svaret ovan.
Intressant att dom avbröt innan förfallodagen, har dom så mycket resurser hos Alektum att dom kollar i ärenden med åtgärd också?
Hade ni lyckats få till en helt vansinnigt betalningsplan, typ 100 kr i månaden på de för 5000 kr?
Vet inte exakt belopp men det var relativt lågt. På ett par hundralappar.
Jag är van vid att Alektum iallafall i belopp upp till 15-20 tusen brukar vilja att man betalar av inom ett par månader (3-4).
Sen beror det ju på företaget som skulden kommer ifrån från början.

Senast ändrad:
Det kan hända att jag missar något i vad saken gäller.

Avgöranden från domstol gallras aldrig. Avgöranden meddelade av svensk domstol är alltid offentliga i sin helhet. Även övriga handlingar som inkommit dit eller upprättats av myndigheten ska lämnas ut i den del de är offentliga, dvs. uppgifter som inte omfattas av någon sekretessbestämmelse, utifall någon begär ut dessa med stöd av 2 kap. tryckfrihetsförordningen (offentlighetsprincipen). Detta gäller alla svenska myndigheter, med andra ord även KFM.
I vilka sammanhang kommer man kunna se detta undrar hon?

Japp...min man gjorde så och det har gått bra varje gång. Fått till bra uppgörelser varje gång också som är hållbara, inte varit några fantasisummor i månaden som vissa inkassobolag annars vill ha.
Detta var intressant faktiskt. Varför ska man då riskera utslag och anmärkningar om man kan bestrida redan fr början och få en förlikning istället för utslag! Kanske för riskabelt om man är skyldig stora belopp. Inte aktuellt för min del (peppar peppar) men tror många andra här som skulle våga ta risken.

Om man bortser från att dom intr behöver gå med på någon förlikning eller avbetalningsplan så stämmer det.

Man kan dock få böter för att bestrida skulder som är korrekta. Tas in I domen. Bara sett ett par som jag antar domstolen hade tröttnat på.
Rättegångsförseelse.
Det tar ju bra med tid från domstolarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp