Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur är det att leva med löneutmätning?

Hur ska jag då göra för att undvika att bilen utmätts i första hand? Hellre löneutmätning än att bilen tas ur min ägo.

Hur ska jag då göra för att undvika att bilen utmätts i första hand? Hellre löneutmätning än att bilen tas ur min ägo.
Vad är värdet på bilen?
Under min utmätning ägde jag en bil med ett värde på ca 20 000:- och det var inga problem.

KF gör en utredning som kan leda till en utmätning av bil, sparade pengar etc etc. Om det inte finns något, eller det inte täcker dina skulder blir det löneutmätning, man kan inte välja det ena eller det andra.

Hur menar du att det ej var några problem?

Min bil är värd mellan 20-25 tusen.
Efter att betalat in majoriteten av skulden så kommer det återstå ca 8000 kr. Behöver jag vara orolig?

Efter att betalat in majoriteten av skulden så kommer det återstå ca 8000 kr. Behöver jag vJara orolig?
Tror inte de kommer att utmäta bilen, som jag läst här bilen ska ha ett värde på över 30000 för att utmätas. Jag hade en bil som var värd ung.25000 och det hände ingenting.

Så jag behöver ej vara orolig för att de ska utmäta bilen i första hand om ej bilen är värd över 30 tusen? Sitter jag säkert alltså?

Efter att betalat in majoriteten av skulden så kommer det återstå ca 8000 kr. Behöver jag vara orolig?
Jag menar att man inte utmätte min bil då värdet ansågs för lågt.
Jag tror inte du behöver vara orolig men det är såklart inget jag kan garantera.

Jag har inte hört något ännu från kfm kring tillgångsundersökning etc. Är mest orolig för att bilen ej ska bli utmätt som sagt.

Ifall det blir en fråga om att beslagta fordonet kan jag sälja den vidare för att betala av skulden med pengarna?

Jag har inte hört något ännu från kfm kring tillgångsundersökning etc. Är mest orolig för att bilen ej ska bli utmätt som sagt.

Ifall det blir en fråga om att beslagta fordonet kan jag sälja den vidare för att betala av skulden med pengarna?
Om bilen utmäts så skall Du inte sälja den, högst olämpligt att sälja utmätt gods.
Pengarna går ju till dina skulder även om KFM säljer fordonet.

Om bilen utmäts så skall Du inte sälja den, högst olämpligt att sälja utmätt gods.
Pengarna går ju till dina skulder även om KFM säljer fordonet.
Med det sagt så finns det en chans att man får mer pengar om man säljer själv innan utmätning.
Du kan dessutom välja vilken skuld kapitalet ska in på för att underlätta lite i framtiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp