Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hot om hembesök från inkasso

Nä alltså i min värld går de till så att inkasso behöver man aldrig bry sig om, sen går detta till kf, efter det så skickar dem delgivning via papper som ja ska svara på, svarar jag inte på det så blir det hembesök till slut. I detta fallet ligger skulderna hos kf och ändå hotar dem med hembesök och delgivning för skulder jag redan godkänt och betalar på via löneutmätning
Det ena utesluter inte det andra. Jag tror att tuffare tider kommer och inkassobolagen har lagen på sin sida i detta fall.

Det ena utesluter inte det andra. Jag tror att tuffare tider kommer och inkassobolagen har lagen på sin sida i detta fall.
Hade ingen aning om detta så blev en chock, får väll fylla i lappen och skicka var? Kundtjänst svarade inte på en fråga mer än som ja tidigare svarat, extremt otrevligt bemötande. Fylla i lappen o lägga i lådan som den är? Hur har ni andra gjort ?

Syftet kan inte vara annat än preskriptionsavbrott

Hade ingen aning om detta så blev en chock, får väll fylla i lappen och skicka var? Kundtjänst svarade inte på en fråga mer än som ja tidigare svarat, extremt otrevligt bemötande. Fylla i lappen o lägga i lådan som den är? Hur har ni andra gjort ?
Jag hade skickat in den när jag fått reda på en adress att skicka den till.
Vilka bolag använder Alektum?

Skickade en pappret, endast vek det så hoppas dem ger upp i sina förföljarplaner

Jag fick en delgivning hemma från intrum. Satt en lapp i dörren när jag kom hem. En faktura jag missat på 3.000kr
Lite creepy när de kommer hem till en kan jag nog tycka.

jag fick ingen avbetalningsplan på fakturan. Okej, de gör ju som de vill… sa även att de lika gärna kan skicka till Kfm då jag inte kommer att kunna betala 3 tkr tidigare oavsett hur många gånger den där delgivnings gubben kommer.
Får se vad de säger. Har sms kontakt med gubben också o det blir ju jobbigt för han o få tag i mig då jag ofta jobbar långa pass.
Nån mer som råkat ut för Intrums ”delgivningsservice’ ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp