Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hot om hembesök från inkasso

Alektum har ett eget delgivningsföretag.

Alektum är det mest rabiata inkassobolaget.
Inget brev bifogat, ingen adress att skicka till, känns som detta är ett rent hotbrev för att skrämma mig att betala något jag inte kan. Ändå fast jag har löneutmätning och skulderna ligger hos kf

Varför krävs delgivning igen förresten? Har redan skrivit under hos kf. Ush va detta retar mig… finns inga marginaler och folk jagar fast man gör det man ska enl lag varken mer eller mindre. Borde räcka? Resten är häxjakt

Varför krävs delgivning igen förresten? Har redan skrivit under hos kf. Ush va detta retar mig… finns inga marginaler och folk jagar fast man gör det man ska enl lag varken mer eller mindre. Borde räcka? Resten är häxjakt
De kallar det för skuldbevakning.
Jag mejlade och frågade när jag fick brevet. De svarade att vill man slippa hembesök är det bara att skriva under lappen och returnera.

Inget brev bifogat, ingen adress att skicka till, känns som detta är ett rent hotbrev för att skrämma mig att betala något jag inte kan. Ändå fast jag har löneutmätning och skulderna ligger hos kf
Vadå inget brev eller adress? Du har ju fått en blankett med porto och adress att fylla i och skicka tillbaka.

Att få en delgivning genom besök är inte konstigt, precis som någon skrev är det svårare att hävda preskription. Jag vet inte om TS blandar ihop detta med den tillgångsutredning som KFM gör och då de ibland gör hembesök för att kolla om det finns något av värde som de kan utmäta i hemmet.

Jag fick hembesök av delgivnings man men var inte hemma, sen skickades den till KFM

Att få en delgivning genom besök är inte konstigt, precis som någon skrev är det svårare att hävda preskription. Jag vet inte om TS blandar ihop detta med den tillgångsutredning som KFM gör och då de ibland gör hembesök för att kolla om det finns något av värde som de kan utmäta i hemmet.
Nä alltså i min värld går de till så att inkasso behöver man aldrig bry sig om, sen går detta till kf, efter det så skickar dem delgivning via papper som ja ska svara på, svarar jag inte på det så blir det hembesök till slut. I detta fallet ligger skulderna hos kf och ändå hotar dem med hembesök och delgivning för skulder jag redan godkänt och betalar på via löneutmätning

Ställe ungefär 5-6 frågor ang detta idag via deras kundtjänst, mkt otrevlig dessutom var den. Enda svaret jag fick var ” skicka bara in lappen så är ditt problem löst” dem vägrade svara på sidofrågor, då var jag ändå lugn och trevlig. Ush va ja mår illa av sånt bolag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp