- Meddelanden
- 328
- Mottagna reaktioner
- 69
- Poäng
- 207
Har rätt mycket skulder i mina ögon eftersom jag inte har nån hög inkomst och efter jag nyligen fått veta att min inkomst kommer sjunka med närmre 6000 i månaden från juli månad så finns det inget betalningsutrymme kvar.Hamnar jag hos kfgdn så blir det utmätning på cirka 1800 i månaden med den nya inkomsten på 6000 mindre per månad.Funderar om jag ska satsa på att få bort de små fram tills dess och sen släppa allt för det kommer ju inte finnas nåt kvar att betala med.Har fått igenom jämkning men den är ju bara att häva ett litet tag innan om det ska bli utmätning.De tar ju skatteåterbäringen ändå.Man får väl inte behålla det man jämkar ändå eller har jag fel?
Vad hade ni gjort?
Jag har ingen möjlighet att öka min inkomst.Visst jag kan sälja småsaker men det är hundralappar man kan få in totalt och det kan jag lika gärna lägga i en buffert för oförutsedda utgifter.De kronorna gör ingen skillnad i skulderna.
Vad hade ni gjort?
Jag har ingen möjlighet att öka min inkomst.Visst jag kan sälja småsaker men det är hundralappar man kan få in totalt och det kan jag lika gärna lägga i en buffert för oförutsedda utgifter.De kronorna gör ingen skillnad i skulderna.