Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hoppas fler får skusan på första ansökan

Hej,

Fick precis inledande skusan.

Har följande:
- Spelhistorik, sista spelet gjort i Januari
- Cirka 2 miljoner i skuld
- Ansökte direkt när jag slutade spela i Februari
- Första gången jag sökte

Mitt största tips till alla som vill få i ledande:
1. Gör skuldsaneringstestet på KFM hemsida och se om ni ens är kvalificerade för det
2. Alla uppgifter om lån måste vara exakt korrekta
3. Ta inte nya lån eller liknande, samt spendera inte dumt (jag köpte soffa och andra saker jag behövde, men gör inga lyxköp)
4. Svara på allt så fort ni kan (delgivningar, samtal allt som kommer från KFM, svara direkt)
5. Ändras något i er situation, exempelvis mer eller mindre lön, förändrat civilstånd eller egentligen allt(hellre för mycket än för lite tycker KFM)
6. Om ni söker och haft spelhistorik, försök gå en behandling (KBT gick jag direkt när jag slutade spela)
7. Ring alla inkassobolag(dom som går vidare till KFM) och be om en avbetalaningsplan även om dom säger nej ser KFM att ni ringt dom

Jag hopps med denna post hjälpa fler att få skusan på första ansökan!

Senast ändrad:
Hej,

Fick precis inledande skusan.

Har följande:
- Spelhistorik, sista spelet gjort i Januari
- Cirka 2 miljoner i skuld
- Ansökte direkt när jag slutade spela i Februari
- Första gången jag sökte

Mitt största tips till alla som vill få i ledande:
1. Gör skuldsaneringstestet på KFM hemsida och se om ni ens är kvalificerade för det
2. Alla uppgifter om lån måste vara exakt korrekta
3. Ta inte nya lån eller liknande, samt spendera inte dumt (jag köpte soffa och andra saker jag behövde, men gör inga lyxköp)
4. Svara på allt så fort ni kan (delgivningar, samtal allt som kommer från KFM, svara direkt)
5. Ändras något i er situation, exempelvis mer eller mindre lön, förändrat civilstånd eller egentligen allt(hellre för mycket än för lite tycker KFM)
6. Om ni söker och haft spelhistorik, försök gå en behandling (KBT gick jag direkt när jag slutade spela)
7. Ring alla inkassobolag(dom som går vidare till KFM) och be om en avbetalaningsplan även om dom säger nej ser KFM att ni ringt dom

Jag hopps med denna post hjälpa fler att få skusan på första ansökan!
vad behöver man uppge angående lån ? när lånet är tagna? ränta? har dåligt koll…
Sen ser jag när man gör testet om man inte varit minst 6 månader skuld och spelfri blir man aldrig kvalificerad?

vad behöver man uppge angående lån ? när lånet är tagna? ränta? har dåligt koll…
Sen ser jag när man gör testet om man inte varit minst 6 månader skuld och spelfri blir man aldrig kvalificerad?
Gällande lån, ange i ansökan:
- Exakt belopp som du tog lånet, tips gå in i din e-mail eller sms och kolla historik och skriv ner alla på en anteckning i telefon eller på en dator (datum taget lån, ränta och belopp)
- Ränta när du fick lånet beviljat, ska också vara med i ansökan

Gällande testet:
- Om du ansöker idag är det cirka 8 månader innan dom börjar titta på din ansökan. Så om du skickar en ansökan idag kommer KFM börja titta på den om 8 månader och då kommer du vara spelfri om du slutar spela idag.
- Gör testet med tanken var du är om 8 månader från idag, så fyll i att du är spelfri

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp