Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

HomeQ - kreditupplysning från hyresvärden

Jag ska söka lägenhet via HomeQ under nästa år men är lite orolig inför kreditupplysning. Jag har ingen betalningsanmärkning eller skuldsaldo men kommer ha vid söktillfället kanske 8 ff via Creditsafe och kanske 4 st med UC. Kommer detta påverka min chans till hyreslägenhet nämnvärt om allt annat ser stabilt ut i övrigt?

MVH

Jag ska söka lägenhet via HomeQ under nästa år men är lite orolig inför kreditupplysning. Jag har ingen betalningsanmärkning eller skuldsaldo men kommer ha vid söktillfället kanske 8 ff via Creditsafe och kanske 4 st med UC. Kommer detta påverka min chans till hyreslägenhet nämnvärt om allt annat ser stabilt ut i övrigt?

MVH
Låter inte som det bör vara något problem, har Du bara en inkomst så bör det gå vägen tror jag.

Förmodligen inga problem. Oftast kollas det bara om man har tillräcklig inkomst och om man har anmärkning eller inte anmärkning.

Hur många förfrågningar, hur mycket skulder och underskott som man har verkar vara helt orelevant

Senast ändrad:
Creditsafe registrerar inte ens förfrågningar. Å 4 uc är ingenting. Är det verkligen bara det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp