Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälplös och slut mentalt

Pengarna räcker inte ångesten äter upp mig. Allt är övermäktigt att ta tag i . Så sjukt mycket skulder. Skäms för mycket för att berätta för nån.
Funderar på att bara avsluta allt finns ändå ingen framtid. Så galet full i ångest svårt att sova svårt att andas. Drar på pokerfacet och går till jobbet sen hem till nästa kväll av vanmakt och ångest. Hämtar posten en gång i månaden det är sjukt svårt att genomföra det dränerar mig totalt . Är det nån som mår som jag?

Det är nog många som är och har varit i din situation. Jag säger bara berätta för dina närmaste och släpp allting till kronofogden om du nu inte gjort de redan. Det är svårt men det hjälper jättemkt att prata med de närmaste.

Jag gick själv med ångest hela dagarna och sov ingenting, det höll på att knäcka mig totalt. Till slut orkade jag inte mer och valde att berätta allt för min flickvän om mitt spelmissbruk och mina skulder. Jag har gjort många dåliga beslut i mitt liv men detta var det bästa jag gjort någonsin.
Allt blev till de bättre. Jag kunde prata öppet om de, valde tom till slut att berätta för mina närmaste kompisar som i stort sett bara kramade om mig och har stått vid min sida hela tiden.

hjälp finns och vill du prata så är det många här inne som är väldigt peppande och förstående!

Kram ❤️

Tro mig.
Du är absolut inte ensam, vi är många som sitter och paddlar i samma båt!

I det stora hela så handlar det bara om pengar, livet är inte över bara för att man inte kan köpa X grejen den där gången.
Viktigaste i den här historien är att våga utmana sig själv - bryta mönstret från att inte spela bort pengar i hopp om att vinna en stor påse pengar , eller köpa de där paret jeans för att man tyckte dom var snygga.
Och som sagt - det handlar bara om pengar. Skiter det sig , så finns det en skuldsanering som gör att man blir skuldfri 5 år senare.

Ingen Biggie egentligen... För det handlar bara om pengar!
Ta inte livet så allvarligt , man kommer ändå aldrig ur det levande.

Kämpa på så kommer det ordna sig ❤️

Pengarna räcker inte ångesten äter upp mig. Allt är övermäktigt att ta tag i . Så sjukt mycket skulder. Skäms för mycket för att berätta för nån.
Funderar på att bara avsluta allt finns ändå ingen framtid. Så galet full i ångest svårt att sova svårt att andas. Drar på pokerfacet och går till jobbet sen hem till nästa kväll av vanmakt och ångest. Hämtar posten en gång i månaden det är sjukt svårt att genomföra det dränerar mig totalt . Är det nån som mår som jag?
Låter som att du beskriver mitt liv. Nej, du är inte ensam. Jag har flera gånger haft ordentliga planer på att lösa det hela jätte enkelt, avsluta allt, väntat på rätt tåg vid tågspåren mitt i natten och lite annat. Tur jag bryr mig för mycket om mina nära och kära och alla lokförare och att eventuellt överleva och bli en grönsak, för att kunna slutföra det hela. Skam och skuldkänslor är det värsta. Denna månaden har jag den första löneutmätningen som görs och jag väljer att se det som början på något nytt. Jobbet har jag i alla fall skött superbra hela tiden och det är tur det.
Ångesten som jag har varje gång jag öppnar brevlådan har gjort att jag tappat greppet helt när det gäller betalningar till alla möjliga lån och krediter. Nu har jag släppt allt till KF och det kommer att dras ca 20000kr från min lön tills allt är betalt. Har ca 350000kr som jag sakta lämnar över till KF. Har berättat för en nära vän och det är jätteskönt. Prata med någon nära om du kan. Det gör skillnad. Eller boka tid hos en kurator.
Som någon i gruppen skrev, det handlar bara om pengar och det är inte värt att missa allt det du kan få ut av livet när din jobbiga period har gått över. För det brukar gå över, speciellt om du bestämmer dig för att göra en förändring. Den andra lösningen du tänker på är oåterkallelig och du missar möjligheten att visa hur stark du är som tar dig igenom skiten du hamnat i. Kämpa, kämpa, säger jag bara!

Min erfarenhet av livet är att det tar emot att berätta om sina fel och misstag men att de flesta människor faktiskt inte vänder ryggen till utan vill stötta och hjälpa och har förståelse. Om man kan berätta om sina fel och misstag öppnar man ju också upp för djupare relationer med sina medmänniskor då man möjliggör för andra att i sin tur berätta om sina egna fel och misstag och tillsammans kan man hjälpa varandra. Vem har sagt att livet är enkelt och rättvist? De flesta människor har sina mindre bra sidor och erfarenheter men även misstag och felsteg kan över tid vändas till något positivt i form av ödmjukhet och livserfarenhet.

Har under många år känt samma. Har gett upp hoppet flera gånger men kommit tillbaka.
Levde som du med skulder som väldigt få kände till och jag såg inget slut på det. Räntor som ett tag växte i snabbare takt än min återbetalningsförmåga.
Men rätt vad det är så vänder det och man börjar se en strimma hopp, en strimma som blev starkare med tiden.

Ge inte upp, kämpa på så kommer du hitta en väg ut även om det kan ta lite tid.

Håll ut! Det finns alltid lösningar och som de ovanstående skriver, livet är för värdefullt för att avsluta pga ”pengar”
Hur har du det med skulderna? Är det lån/krediter som mal på, eller är det ett spelmissbruk i botten som behöver tas om hand först? Nåt jag verkligen kan rekommendera är att skaffa Jämkning via Skatteverket! Det har räddat mig från att ”jobba ihjäl mig”. Det gör skillnad om man skattar bort ca 25% eller t ex 12% varje månad. Sen får man se hur det ser ut vid deklarationen, ev liten kvarskatt eller inte. Men jag har klarat mig bra. Kolla också noga vilket lån/kredit som lönar sig bäst/ minskar mest per månad att betala bort på, extra om du kan. Har du någon att prata med så kan det hjälpa att lyfta av lite tyngd
Kram

Hur ser din inkomst och din totala skuldbörda ut (lån/krediter, räntor, summor)?Kan vi få hjälpa dig prioritera och budgetera och göra en plan du följer?

Det enda jag kan säga är att det blir bättre om man bestämmer sig för det. Det finns vägar framåt. Det är inte kört! <3

Jag känner igen mig i 110% av vad du skriver och det är hemskt jag vet, men du ska i alla fall veta att du långt ifrån ensam i det här. Har mått så här under en lång tid och det ända alternativet jag har kommit fram till är att ansöka om en skuldsanering, det har aldrig tidigare varit ett alternativ för mig men nu ser jag ingen annan rimlig utväg längre. Är det något du har övervägt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp