Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

hjälpa med att samla skulder och bli av med dom.

Varije gång du söker lån någonstans tar bankerna kreditupplysnig som försämrar din kreditbetyg. En kreditupplysning kan i vissa fall tas om du handlar på faktura eller köpet t.ex en tv på avbetalning. Varje kreditupplysning är synlig för andra banker i 1 år. Så det bästa är att inte ha några alls. Man kan försöka ha under 5 förfrågan över ett år. Sen när du förbättrar ditt kreditbetyg är det bäst att söka samlingslån hos en låneförmedlare som t.ex Lendo, Advisa eller Zmatra för att ha högre chans. De tar 1 kreditupplysning och du kan får erbjudande av fler banker.
Vad tycker om jag pröva med lånforemdlare som inte ta UC? är det bra i dee? vill framför samla krediter och sen samla hela skiten när min kredit värde har förbättras kanske om ett år.

Vad tycker om jag pröva med lånforemdlare som inte ta UC? är det bra i dee? vill framför samla krediter och sen samla hela skiten när min kredit värde har förbättras kanske om ett år.
Förmedlare utanför UC gör oxå upplysning men via andra bolag. T ex Bisnode och Creditsafe. Även här måste man ha bra betyg för att få chans till lån. Fairlo är en sån aktör som kan bevilja samlingslån med hyfsat ränta. Men då bör du ta reda på ditt bisnode score. Det finns en hel del trådar om fairlo.
Mitt råd: studera. Utbildning är avgörande för att få ett stabilt jobb med bra lön.
Kolla om du är berättigad CSN.
Lycka till!

Förmedlare utanför UC gör oxå upplysning men via andra bolag. T ex Bisnode och Creditsafe. Även här måste man ha bra betyg för att få chans till lån. Fairlo är en sån aktör som kan bevilja samlingslån med hyfsat ränta. Men då bör du ta reda på ditt bisnode score. Det finns en hel del trådar om fairlo.
Mitt råd: studera. Utbildning är avgörande för att få ett stabilt jobb med bra lön.
Lycka till!
Jag ska kolla min bisnode score ! Vad är skillnaden med min uc score? Den är typ 299 kr/ år att kolla stämmer det? Jag ska läsa allt om fairlo i forrum. Är fairlo bättre än klaralån?
Är csn berättigad vill gärna studera denna skuld stress och familj ansvar(skickar pengar till hemlandet) en anledning jag hamnade i den jävla skuld cirkel.
Men så fort är klar med de skulder och har stabil jobb ska plugga vidare till ekonom eller psykologi.
Tack för tips och svar.käns skönt att prata med någon alla i min "gamla" omgivning är vilsled vreselser, ingen koll på deras liv.tack gud har klippt dem

Jag ska kolla min bisnode score ! Vad är skillnaden med min uc score? Den är typ 299 kr/ år att kolla stämmer det? Jag ska läsa allt om fairlo i forrum. Är fairlo bättre än klaralån?
Är csn berättigad vill gärna studera denna skuld stress och familj ansvar(skickar pengar till hemlandet) en anledning jag hamnade i den jävla skuld cirkel.
Men så fort är klar med de skulder och har stabil jobb ska plugga vidare till ekonom eller psykologi.
Tack för tips och svar.käns skönt att prata med någon alla i min "gamla" omgivning är vilsled vreselser, ingen koll på deras liv.tack gud har klippt dem

Lycka till!
Hoppas att fairlo godkänner.är inte så kratsen om ränta vill bara samla de krediter och slipa få fakturor från höger och vänster. Och förresten Tänkte betala för att titta min bisnode score,och sen ångra köpet så fort har tittat tror du att det kommer funka(ekonomi knas), eller vet du om de här att betala för en månad bara?

En fråga bara vad är skillnadennaden mellan min uc, bisonode och Credit safe?och hur skilja deras kreditupplysning och kreditvärdighet.
Google men blev snurrigt i huvudet mycke önodigt info.

vad tycker du om jag prova lånförmedlare utan uc?
Hur menar du? De flesta stora banker tar UC. Som jag sa så borde du vänta.

Faairlo tar dock inte UC upplysning. De har lån som högst 100 000 kr men det blir svårt att få lån om du har dålig betyg.

Hur menar du? De flesta stora banker tar UC. Som jag sa så borde du vänta.

Faairlo tar dock inte UC upplysning. De har lån som högst 100 000 kr men det blir svårt att få lån om du har dålig betyg.
Jag menade det att få lån att de kollar uc upplysning. är du säkert att fairlo bevilja 100 lax? låste här på forrum att de bevilja max 10 lax eller det är jag har som har uppfattat fel. eller kanske borde inte tänka detta med utan UC så mycke efttersom min u kreditvärde är andå f##K up redantack för svar:) eller

Jag menade det att få lån att de kollar uc upplysning. är du säkert att fairlo bevilja 100 lax? låste här på forrum att de bevilja max 10 lax eller det är jag har som har uppfattat fel. eller kanske borde inte tänka detta med utan UC så mycke efttersom min u kreditvärde är andå f##K up redantack för svar:) eller
Fairlo har max på 100k. Men det blir svårt att få så mycket om man har dålig betyg och inkomst. De yar ingen UC de tar Bisnode.

Om man söker via lånförmedlare så blir det UC.

Tack maki för svaret, sorry att jag bomba med frågor här. men vad är skillnaden mellan uc och bisnode och creditsafe?

Tack maki för svaret, sorry att jag bomba med frågor här. men vad är skillnaden mellan uc och bisnode och creditsafe?
Det är lungt bara fråga på så svarar jag det jag kan.

Har svårt att förklara men de är olika upplysningsföretag. De flesta stora banker eller de som ger högre belopp tar UC. Om du söker t.ex hos bank som tar UC så syns inte lånförfrågan hos UC och kommer inte påverka UC betyget och tvärtom. Banker som tar craditsafe är bäst då craditsafe inte visar antal förfrågningar utan bara uppgifter om inkomst osv. Men det finns inte så många såna banker.

Så till exempel om du har många förfrågningar hos UC som försämrar betyg kan man hitta banker som använder sig av Bisnode om du har betyget bättre där. Fairlo är en sån bank t.ex.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp