Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälpa barn/släkt med pengar

Lämnar man ett kilo pasta med tillbehör, typ ägg och bacon, en gång i veckan vet man att personen har mat.
Kostar inte mycket och då vet man att om det frågas efter pengar så är det inte mat som är problemet.

Jo men problemet äe ju att hyrespengar etc som kommer från soc slösas bort och den låter inte någon annan styra hjälpa me att de ska betalas, de bästa är nog isåfall att låta den gå ner till botten och bli hemlös då man måste tänka på de mindre man har hemma

Jo men problemet äe ju att hyrespengar etc som kommer från soc slösas bort och den låter inte någon annan styra hjälpa me att de ska betalas, de bästa är nog isåfall att låta den gå ner till botten och bli hemlös då man måste tänka på de mindre man har hemma
Om “barnet” vill bli hjälpt men inte förmår ta hand om sin ekonomi kan barnet i så fall gå med på att din vän tar över allt som har med pengar att göra under en viss tid.
Så länge din vän pröjsar månad efter månad utan motkrav så blir det nog svårt att få till en ändring.

Det är just som går bortom vännens förstånd, detta har föreslagits i ett halvår vilket alltid slutar i bråk av vad ja förstått hens barn säger då nej aldrig i livet att du ska sköta mina pengar etc jag är vuxen men ändå behöver pengar hela tiden och håller inte koll, allt har prövats och det verkar inte funka de låter väldigt tråkig ja har sagt åt hen att släppa taget då det inte verkar finnas lösning. Har sagt att ge moraliskt stöd som förälder osv även om den blir hemlös men att sluta ge pengar då den har som sagt en mindre att tänka på i sitt egna hushåll och sin ekonomi.

Det är just som går bortom vännens förstånd, detta har föreslagits i ett halvår vilket alltid slutar i bråk av vad ja förstått hens barn säger då nej aldrig i livet att du ska sköta mina pengar etc jag är vuxen men ändå behöver pengar hela tiden och håller inte koll, allt har prövats och det verkar inte funka de låter väldigt tråkig ja har sagt åt hen att släppa taget då det inte verkar finnas lösning. Har sagt att ge moraliskt stöd som förälder osv även om den blir hemlös men att sluta ge pengar då den har som sagt en mindre att tänka på i sitt egna hushåll och sin ekonomi.
Lite ironiskt att barnet säger ”mina pengar” eftersom det är förälderns pengar.
Det är lite det jag menar, verkar som att barnet blivit bekvämt med situationen att föräldern städar upp efter en varje gång.
enda botemedlet är att föräldern inte hjälper till med pengar.

Lite ironiskt att barnet säger ”mina pengar” eftersom det är förälderns pengar.
Det är lite det jag menar, verkar som att barnet blivit bekvämt med situationen att föräldern städar upp efter en varje gång.
enda botemedlet är att föräldern inte hjälper till med pengar.
Mer pengar brukar väldigt sällan hjälpa individer som har svårt att hantera pengar.

Precis då är enda utvägen att sluta ge pengar och då leder de troligtvis till att bli bostadslös i dens fall

Lämnar man ett kilo pasta med tillbehör, typ ägg och bacon, en gång i veckan vet man att personen har mat.
Kostar inte mycket och då vet man att om det frågas efter pengar så är det inte mat som är problemet.
Precis. Jag har lämnat mat många gånger men många gånger har jag också fått nej tack.

Precis då är enda utvägen att sluta ge pengar och då leder de troligtvis till att bli bostadslös i dens fall
Min n son blev hemlös och är det nu igen.
Gör så jädra ont i hjärtat och ibland äter det upp mig men jag vet att jag gjort allt och att jag inte kan göra mer utan han är vuxen och måste själv ta tag i sitt liv.
Han är mitt barn men inget barn längre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp