Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp!Vilka ska jag släppa?

Japp ! Kanske om du har en stor faktura kan du har mer. I min fall med ca 5000 kr fick jag bara 3 x .

konstit mitt lån gick till gothia i juni. så ja har där nu!!

Svea är stenhårda går inte att förhandla med vill inte hjälpa till när man försöker förklara. Oavsett hur stort belopp max 3 gånger. Ta aldrig lån som har Svea inkasso.

Meddelande lån har Gothia

De har Gothia och de är väldigt snälla och man kan alltid ringa och prata med de i fall man inte kan betala en månad.

Meddelandelån har Intrum inkasso

Så här står det på Meddelandelåns kontaktsida:

Frågor angående inkassoäranden 08-616 76 80( Intrum Justitia Sverige AB Marcusplatsen 1 13154 Nacka )
eller kundservice@se.intrum.com

Tyvärr bytte Meddelandelån tillbaka till Intrum i våras de har inte Gothia längre

Senast ändrad:
Har någon släppt sin faktura från meddelandelån och fått en avbetalningsplan ?? Jag har en skuld från 4800 kr och fundera att släppa till inkasso !

Hade jag varit du hade jag släppt Meddelandelån, Ferratum och Pengos. Meddelandelån kommer gå till Intrum, Ferratum till Svea och Pengos till Avida.

Meddelandelån/intrum kan du få upp till 6 gånger, Ferratum och Pengos på 3 gånger hos Svea och Avida. Dröjsmålsräntan är relativt låg på dessa 3 lån också, vilket är ytterligare ett skäl. Dom flesta andra lånen har betydligt högre dröjsmålsränta.

Väljer du Pengos kan du lika gärna släppa Credigo och Easycredit dit på samma gång och ordna alla tre där.

Vivus kan du inte släppa om du inte får en avbetalningsplan, finns inget att släppa det till annars utom Kronofogden.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp