Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp!Vilka ska jag släppa?

Jag måste släppa några av mina lån till Inkasso för att försöka få till avbetalningsplaner för att någongång komma ur denna skit. Nu vänder jag mig till er kloka för att få tips om vilka skulle just du ha släppt, och varför? :)

Vivus skuld ca 15000:- (är jävligt less på deras höga förlängningsavgifter, 2000:-/månad, samtidigt har jag hört att de är krångliga med avbet.planer, eller? )

Meddelandelån skuld ca 12000:-
Snabbfinans skuld ca 12000:-
Easycredit skuld ca 8000:-
Credigo skuld ca 8000:-
Ferratum skuld 15600:-
Pengos skuld ca 7500:.-
Extrakredit skuld ca 9000 :- kvar (betalar 1325:-/månad. Har 6 avbet. kvar, har betalat 6). Sjukt dyrt lån då lånebeloppet var 8000:-

Jag behöver släppa 4 av dessa. Jag vill ha så låga avbetalningar som möjligt, även om det blir på lång tid. Vilka inkassobolag som dessa har är enklast att samarbeta med?
Hjälp mig snälla! :)

Det bästa du kan göra är att kontakta lånebolagen eller på annat sätt ta reda på vilka inkasson lånen skickas till efter att lånen förfallit.

Min erfarenhet är att nästan alla lån skickas till antingen till Intrum Justitia eller Svea Inkasso! Dessa erbjuder 3 eller 6 delbetalningar beroende på kundens önskemål. Sköt betalningarna till Svea Inkasso, dessa tar en kreditupplysning innan ett ärende skickas vidare till KFM!

Gothia är ett inkassoföretag som är grymma! Går något/några av lånen dit är det dessa du ska ha att göra med om du strävar efter ett så lågt månadsbelopp som möjligt.

Senast ändrad:
Extrakredit styrs av Grandvik. Räntan hos dessa är förfärlig.

Jag hade ett lån hos Kortlån för ett tag sedan (sköts även de av Grandvik). Dessa sköter sin egen indrivning. Fungerar Extrakredit på samma sätt kan du defintivt få till en låg månadskostnad. De var inte omöjliga att kommunicera med!

Undrar vilket inkasso snabbfinnans har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp