Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Hjälp. Vad ska jag göra, lån till bil ?

Jag har 7st betalningsanmärkningar men har fast anställning sedan 1+ år tillbaks.
Pga en jobbsituation behöver jag köpa bil omgående.

Jag har betalt av över 130.000kr hos kronofogden på bara ett år vilket jag tycker är extremt bra och skuldsaldot är borta men anmärkningar finns kvar.

Ingen vill ge mig ett lån, vad ska jag göra? Gå tillbaka till kriminaliteten? Vad finns det ens för val? Behöver bil senast 1 november och det för att kunna ta mig till jobbet!

Har sökt precis överallt, Freedom finance, brixo, credway, cashbuddy, cash2you. Nekad överallt.
Antingen pga mängden anmärkningar eller så är det för att jag nyligen haft skuldsaldo. Söker 20-25.000kr

Spelar ingen roll att jag har fast jobb och kan visa lönespecar.
Vill inte göra kriminella saker utan göra rätt men vad ger bankerna mig ens för val?

Tidigare i mitt liv hade jag alla sms lån som gick att ta och misskötte förmodligen en del då jag släppte allt till kf men vilka accepterar flera anmärkningar? Jag söker precis allt nu, sista utvägen är fejkannonser. Finns det några som gör manuella kontroller om man visar prov på inkomst o så?

Jag har inte kunnat jobba ihop kapital till bil då jag satsat allt på att bli skuldfri men jag skulle kunna återbetala ett 20-25.000kr lån på 3 månader, har endast 2.000kr i utgifter per månad nu när utmätningen är klar och inkomst på över 27.000 brutto.

Senast ändrad:
Kan du inte få ett billån på en begagnad bil genom en bilhandlare?

Eller leasa en bil? Men som tournaround säger, med din månadslön skulle du kunna köpa en mindre bil, lite äldre så länge. Då slipper du skitlån och kan ta ett bättre billån framöver.

Lånar denna tråden lite:

Kan man få finans för bilköp hos bilfirma enklare än på banker??
Om man har dålig historik, massor med annärkningar... tar bilfirmor kreditupplysningar t ex som banken gör??
Skulle gärna vilja veta mer om detta om någon har koll på sånt här..

Det är i fortsätt samma sak, bilhandlaren står för köpet och banken för finansieringen.

Så säger banken nej innan så är det ju kört att ens få till det hos bilhandlaren....

Jag hade två anmärkningar och hög score. Mailade runt till några bilfirmor angående bilar de hade ute på bytbil.com och var öppen med det och om det ändå skulle kunna gå att få till finansiering. Jag tittade på bilar i 40-50 000-klassen och hade 15 000 i kontantinsats så det hjälpte nog, för två av dem sa att det inte skulle bli några problem, medan de flesta inte kunde hjälpa till. Fick billån från Wasa Kredit.

Inlägget modererat, privatutlåning är ej tillåtet på forumet.

Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp