Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp, tips, råd

Kreditbetyg 9.5
UC score 513
Fast jobb
Årsinkomst 312 000
Mina lån:
Collector 230k 11.82% ränta 14 år 2717kr/mån

Avida 100k 18.58% ränta 15 år 1545kr/mån

Northmill kreditkort 50k 1560kr/mån

lendify 300k 11.72% ränta 14 år 3553kr/mån
Får du ner konto krediten på Northmill kommer ditt betyg bli bättre iaf :)

räntan är väldigt hög på dina 3 lån och stora summor. Har du provat ringa dom olika och be om sänkt ränta? Borde ej va problem. Värt ett försök iaf

Får du ner konto krediten på Northmill kommer ditt betyg bli bättre iaf :)

räntan är väldigt hög på dina 3 lån och stora summor. Har du provat ringa dom olika och be om sänkt ränta? Borde ej va problem. Värt ett försök iaf
Det är tanken att bli av med Northmill när jag får skatten i mars, brukar få tillbaka bra när jag betalar så mycket i ränta. Nej faktiskt jag har inte försökt ringa och få ner räntan för att jag är orolig ifall de tar en kreditupplysning på mig nu och jag vill inte ha mer förfrågningar just nu.

Ett alternativ är att försöka få till en längre avbetalningtid på dina lån och därmed ett lägre månadsbelopp ( totalt sett blir dock lånet dyrare) men ett sådant upplägg köper dig och din fru tid att öka era inkomster via utbildning/jobb. Om du har skapliga kreditbetyg kan man fundera över ett samlingslån, åtminstone på en del av skulden och på så vis få ner räntorna och månadskostnaden. De flesta kreditgivare tar UC som kreditupplysning men inte alla, t.ex Wästgöta finans och Fairlo tar Bisnode istället vilket kan vara ett alternativ om du har ett lågt UC-betyg. Northmill bank har ett Reducekoncept, vet ej om detta ingår om man söker via låneförmedlare. De sänker den genomsnittliga räntan på de krediter de tar över, maxbelopp 300 000 kr, och där kan man också via deras Resize justera återbetalningstiden.
Men om jag testar att söka hos Fairlo då ser andra banker som använder UC inte det på mitt UC om jag söker hos de senare när kreditbetyg blir lite bättre? Jag vet att de kan se skullden men inga förfrågan hos UC iallafall eller har jag fel?

Det är tanken att bli av med Northmill när jag får skatten i mars, brukar få tillbaka bra när jag betalar så mycket i ränta. Nej faktiskt jag har inte försökt ringa och få ner räntan för att jag är orolig ifall de tar en kreditupplysning på mig nu och jag vill inte ha mer förfrågningar just nu.
Nej det är bara säga dom intr ska. Säg att du söker hos annan bank annars :)

Men om jag testar att söka hos Fairlo då ser andra banker som använder UC inte det på mitt UC om jag söker hos de senare när kreditbetyg blir lite bättre? Jag vet att de kan se skullden men inga förfrågan hos UC iallafall eller har jag fel?
Skulden syns ej på uc och endast bisonde förfrågan.

Men ring dina banker. Har du svårt veta vad du ska säga kan jag hjälpa dig, har dock inte ringt men kan säga vad jag skulle säga om jag hade ringt :)

Men ring dina banker. Har du svårt veta vad du ska säga kan jag hjälpa dig, har dock inte ringt men kan säga vad jag skulle säga om jag hade ringt :)
Ja gärna säg vad jag ska säga, tusen tack för all hjälp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp