Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp till lån - medsökande annars kfm

Jag är i akut behov av samlingslån för att inte hamna hos kronofogden. Min kalkyl går ihop men pga av många förfrågningar, fullt utnyttjade krediter och hög uc blir jag nekad nu. Med en medsökande går det. Om några månader kommer jag kunna stå själv på lånet har banken sagt. Behöver ta mod till mig och fråga min pappa. Har spelat och går nu i behandling för spelberoende. Äntligen får jag rätt behandling känner jag.
Men fan vilken ångest jag har att fråga pappa. Berätta att jag varit så dålig och spelat. Hur dum får jag va? Jag skäms. Sitter och skakar. Tårarna rinner. Är yr i huvet för jag är så nervös. Står han som medsökande klarar jag det här. Annars gör det åt helvete. Hur berättar man? Jag orkar inte låtsas att allt är bra och att jag har allt ordnat och bra, när det egentligen är kaos och jag mår skit. Vill inte ljuga länge, men klarar jag det här? Fan.. Nån som berättat?

Är det första gången är det nog inga problem alls. Mina föräldrar hjälpte mig. Problemet blev sen när det inte längre var första gången då hjälpte de mig inte mer.

Ja första gången av den här anledningen. Han har hjälp mig med lån när jag separerade och vi sålde hus med förlust. Men det här känns så mycket värre.

Ja det här är värre men om det är första gången borde det gå bra!

Är det första gången är det nog inga problem alls. Mina föräldrar hjälpte mig. Problemet blev sen när det inte längre var första gången då hjälpte de mig inte mer.

Det är ju på sätt och vis den bästa hjälpen man kan få, att inse att man måste reda ut allt själv. Att krascha gör det ju på ett sätt lättare att inse att man måste förändra något.

Senast ändrad:
Jag har berättat för mina föräldrar och det va skönt efteråt och dom hjälpte mig men med vissa krav dom ville ha mina kontoutdrag och att jag skulle spärra mig på spelpaus .
Detta är några år sedan men jag och min familj jobbar fortfarande med mina skulder och jag har en fru som i högsta grad jobbar ihop för att göra livet bättre .

Förtroendet tar en stund att bygga upp igen men att vara själv i dessa saker är nog så jobbigt .
Va du än gör be dom inte om hjälp och sen trillar du dit igen för då blir är det inte säkert att hjälpen finns igen utan be dom ta lite kontroll över dit liv och ekonomi en stund tills du har bättre koll själv .

Jag har också berättat, dock inte för föräldrar men för familjen och släkten.
Det slutade dock med att ingen ville hjälpa mig så jag bestämde mig att en gång för alla att, jag behöver ingen som hjälper mig -detta fixar jag själv.
Tog ett extrajobb och arbetade upp min lön till en diff på 200k på ett år.

Nu är det såhääär nära *visar med fingrarna* att det faktiskt gör livet hållbart, men det har varit mycket jobb bakom det, och i min värld är det värt det ... Men utan min familj(sambo och barn) hade jag aldrig fixar det. Dom har verkligen varit min drivkraft och stöttepelare när det har varit dystert.
Nu är det viktigaste att komma ihåg denna känsla så man aldrig kommer dit igen.

Jag brukar säga "friskt vågat - hälften vunnet" och i många fall kan det faktiskt löna sig.
Jag tycker du ska samla mod, berätta så ska du se att utfallet kommer bli lyckligt.

Jag hejar på dig.

Kram

Jag berättade för alla utan några förväntningar om ekonomisk hjälp. Slutade med att jag fick hjälp från flera oväntade håll, familj och vänner som gör att jag kan lösa detta utan skuldsanering. Men den hjälpen hade nog inte kommit utan att jag totalt hängav mig åt min spelfrihet med KBT-behandling, stödgrupp varje vecka, ge bort bankid mm. Jag var först tvungen att visa att jag menade allvar denna gången (försökt sluta 100 ggr säkert) och ord räcker inte. Bara handling.

Förtroendet på hemmafronten med min fru tog tid att ens börja byggas upp. De första 6 månaderna var inte lätta men bara att böja huvudet och kämpa på. Nu har det gått ett år och det är nästan som vanligt mellan oss igen, något jag knappt vågat hoppas på. Det är som sagt att vakna varje dag och lova sig själv att just idag ska jag inte spela, hålla det och visa för alla att man förtjänar deras tillit igen. Jag är sååå medveten om att detta är sista chansen, nu är det med livet som insats för ingen kommer orka med detta igen.

Önskar dig och alla er andra som skrivit här stort lycka till ❤️

Jag har berättar för en vän nu. Känns skönt att inte vara ensam och jag fick inget som helst dömande eller skäll. Bara förståelse. Har nu skickat iväg ett meddelande till min pappa. För feg för att ta det ansikte mot ansikte. Ber verkligen nu om förståelse och hjälp! Min terapeut hjälper mig så mycket! Jag har så länge velat jobba med de bitarna vi gör nu under behandlingen, men aldrig hittat rätt. Synd att jag behövde hamna i denna ekonomiska kris innan jag hittade rätt. Men det är väl nån mening med det också kanske. Har mycket missbruk i familjen, alkohol, droger och spel. Jag är den som klarat mig och varit duktig, trodde dom, men så var det inte.. Nu kommer det fram, och jag är redo att berätta.

Jag har berättar för en vän nu. Känns skönt att inte vara ensam och jag fick inget som helst dömande eller skäll. Bara förståelse. Har nu skickat iväg ett meddelande till min pappa. För feg för att ta det ansikte mot ansikte. Ber verkligen nu om förståelse och hjälp! Min terapeut hjälper mig så mycket! Jag har så länge velat jobba med de bitarna vi gör nu under behandlingen, men aldrig hittat rätt. Synd att jag behövde hamna i denna ekonomiska kris innan jag hittade rätt. Men det är väl nån mening med det också kanske. Har mycket missbruk i familjen, alkohol, droger och spel. Jag är den som klarat mig och varit duktig, trodde dom, men så var det inte.. Nu kommer det fram, och jag är redo att berätta.
Starkt av dig. Viktigast är att det kommer fram, inte hur. Så man kan sätta stopp och börja rehabiliteringen. Önskar dig stort lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp