Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! släpper de dyraste

Oavsett skulle jag inte oroa mig för Kronofogden, de skulle förmodligen ge dig lugn och ro. Men om det går att lösa på annat sätt är det att föredra.

Kommer skriva en lista. Just nu ligger jag sjuk så orkar inte nu

Ja för här finns hjälp du kan få både med råd och matnyttiga tips men du måste skriva lite utförligare liksom. Så inte folk ska sitta och gissa vad du har för UC-Betyg,inkomst och förutsättningar.

Många har nog haft det kämpigare än dig men fått så pass bra tips här att dom fått rätsida på problematiken.

Jag mådde som du. Låg sömnlös och försökte tänka hur jag skulle få min ekonomi att gå ihop. tillslut släppte jag allt till kronofogden.
dom började göra utmätning på min lön.
Det var en lättnad för nu visste jag vad jag hade varje månad att röra mig med. Nu hade jag så det räckte till mat mm.
Detta var 2013 och nu om ca 5 månader är jag helt skuldfri.
Du kan alltid söka skuldsanering
Önskar dig all lycka

Behöver allt stöd och alla råd jag kan få. Är så fruktansvärt ledsen och har sån ångest.
Är sedan en tid ensamstående med 2 barn. Har skulder strax över miljonen och betalar hög hyra. Mina skulder är så stora så jag inser att hur mycket jag än vrider och vänder så kommer jag inte kunna betala tillbaka dom.
Om jag släpper de dyraste så skulle det gå ihop för mig. Men blir inkassot dyrare än själva betalningarna.?
Har såna mardrömmar om kronofogden . Vaknar varje morgon med panikångest
Om man hamnar där, kommer dom hem och tar ens saker? Får såna hemska bilder i huvudet där dom kliver in i barnens rum och tar deras saker, inför dom.

Snälla hjälp mig. Råd , stöd , peppning. Vad som helst. Har helt tappat livslusten

1. Sluta med det som gör att du får skulder.
2. Skaffa en inneboende/ny karl eller vad som helst för att minska boende kostnader.
3. Försök få till och samla så det blir 2 st lån så du har endast dom att försöka tänka på att betala! Annars kan det bli extremt jobbigt och tidskrävande för dig att hålla reda på alla lånen!
4. Sälj av saker som är för tillfället överflödiga och betala ner dina skulder....när din ekonomi är bättre så kan du sakta men säkert köpa tillbaka
5. Jämnka för att öka amorteringen på totaltbeloppet.

lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp