Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Släpar efter med betalningar

Hej! Släpar efter 2 månader med några betalningar, har inte fått inkasso än..Men det känns som jag går sönder snart! Fruktansvärd ångest vill bara lägga mig under täcket o försvinna! Orkar inte öppna posten o inte svara i telefonen som ringer hela tiden. Orkar inte berätta för mina barn eller särbo..Vet inte vad jag gör snart mer än att rasa samman! Hur kunde det bli så här är trots allt över 50 o inga missbruk..Skammen bränner så fruktansvärt!!!

Hej, vad är det för betalningar? El, hyra, smslån? Inkasso?
Min erfarenhet är att det alltid går att lösa på ett eller annat sätt om man hör av sig till dem man inte kan betala.

Har du ringt? Om inte så RING! Förklara att du hamnat i svårigheter och fråga om du kan vänta tills xxx med att betala, eller om du kan delbetala eller hur de kan hjälpa dig på ngt annat sätt.

Ju snabbare man ringer desto bättre :)

Håller med @Myra. Ring till de som det berör. Min erfarenhet är också att det går att flytta fram, kanske dela upp. Det viktiga är att man inte drar täcket över huvudet utan kontaktar de det gäller.

Hej! Släpar efter 2 månader med några betalningar, har inte fått inkasso än..Men det känns som jag går sönder snart! Fruktansvärd ångest vill bara lägga mig under täcket o försvinna! Orkar inte öppna posten o inte svara i telefonen som ringer hela tiden. Orkar inte berätta för mina barn eller särbo..Vet inte vad jag gör snart mer än att rasa samman! Hur kunde det bli så här är trots allt över 50 o inga missbruk..Skammen bränner så fruktansvärt!!!
Tänk på att inkasso inte är detsamma som Kronofogden. Dom kan skriva lite "hotfullt" i sina brev men ett inkassobrev är som vilken räkning som helst.

Snälla Maggan, vad Du än gör... STOPPA INTE HUVUDET I SANDEN !!! Du måste agera kraftfullt här och nu! Jag vet inte hur mycket Du har i skulder eller hur Dina intäkter ser ut, men låt det inte bli värre. Kontakta långivarna prompt! Försök få till en vettig avbetalningsplan... Vad som helst, men Du måste AGERA !!! All lycka till :)

Håller med alla tidigare svar! Vad du än gör, förstår ångesten, stoppa inte huvudet i sanden. Ta tag i det i denna tidiga stadie. Ring och maila och förklara läget. Av flerårig erfarenhet kan jag intyga att de flesta fordringsägare är medgörliga när det skiter sig ordentligt.

Berätta för särbon. Gå till kommunens skuldrådgivare. Gör en kalkyl. Ta reda på exakt vad du är skyldig vem.

Tack för peppning! Det är blancolån o sms lån. Ca. 10 000 jag släpar efter med. Finns inte en chans att jag ska komma ikapp!! Ska ta mig i kragen o börja ringa i morgon. Vet ju att det inte hjälper att stoppa huvudet i sanden. Tror alla i min omgivning skulle bli chockade över att jag har hamnat i skuldfällan! Skammen o ångesten bränner så fruktansvärt!!! Vet ju hur kommentarens går när ”Lyxfällan” visas på tv. Det är kanske för att man skäms man drar sig för att ringa?? Ligger bara o funderar på hur i helsike jag kunnat låta det bli så här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp