Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp skuldsanering

Hur mycket köpte ni rådhuset för?

Nej, jag tror inte det är aktuellt, för stor åtgärd för för lite överskott.

Jobbig situation,
Det ska vara skäligt med skuldsanering, i det kan allt möjligt vägas in

Vi köpte bostaden för 1.550.
Du anar inte vilken lättnad att få höra det du säger.
Gick även en 10 veckors behandling emot spelmissbruk för 2 år sedan. Och går så ofta jag kan på kamratföreningen där jag bor. Är idag helt spelfri.
Tanken att sälja våran bostad håller på att kväva mig. Speciellt när jag släppte skulderna eftersom våran son var nära på att dö.

Hoppas jag får igenom skuldsaneringen nu.

Jag sökte i slutet av maj. När tror du jag får svar?

Vi köpte bostaden för 1.550.
Du anar inte vilken lättnad att få höra det du säger.
Gick även en 10 veckors behandling emot spelmissbruk för 2 år sedan. Och går så ofta jag kan på kamratföreningen där jag bor. Är idag helt spelfri.
Tanken att sälja våran bostad håller på att kväva mig. Speciellt när jag släppte skulderna eftersom våran son var nära på att dö.

Hoppas jag får igenom skuldsaneringen nu.

Jag sökte i slutet av maj. När tror du jag får svar?

Beklagar innerligt Din situation, men lättad över att Din lille grabb är på bättringsvägen.
Inne på KF:s sida, så framgår det att från det att ansökan inkommer tills dess att dom börjar arbeta med den är det nu 16 veckors väntetid. Där runtomkring bör dom ta en första kontakt med dig.
All lycka till...

Radhus skulle det vara, inte rådhus..

Skuldsaneringsutredningen tar hänsyn till den vinstskatt som uppstår, samt mäklarkostnad, får jag dina siffror rätt blir det nästan inget överskott alls.
Värde 1750
Lån 1400
Mäklarkostnad 100 (är kanske lite högt räknat)
Netto kvar när det säljs 250k
Inköps+mäklarkostnad 1650, vinsten är 100k, skatt på det 22k.
Ni skulle ha typn220 k, varav hälften är ditt, om det såldes via mäklare, skulle det säljas exekutivt via kfm för samms peng räknas kostnaden lite annorlunda, och skulle innebära att ditt överskott skulle bli 20k eller så.

Skuldsaneringen låter en behålla bostäder där nettoöverskottet är högre än så.

Jag gissae oktober

Tack för dina svar. Dom hjälpte mig just nu mer än du anar. Är som en jojjo mentalt.. när man väl snöat in sig i dom negativa tankarna tar jag mig knappt ur dom.

Radhus skulle det vara, inte rådhus..

Skuldsaneringsutredningen tar hänsyn till den vinstskatt som uppstår, samt mäklarkostnad, får jag dina siffror rätt blir det nästan inget överskott alls.
Värde 1750
Lån 1400
Mäklarkostnad 100 (är kanske lite högt räknat)
Netto kvar när det säljs 250k
Inköps+mäklarkostnad 1650, vinsten är 100k, skatt på det 22k.
Ni skulle ha typn220 k, varav hälften är ditt, om det såldes via mäklare, skulle det säljas exekutivt via kfm för samms peng räknas kostnaden lite annorlunda, och skulle innebära att ditt överskott skulle bli 20k eller så.

Skuldsaneringen låter en behålla bostäder där nettoöverskottet är högre än så.

Jag gissae oktober
Lasseman min villa är värderat till 300000kr och har lån på 135k tror du skuldsanering går med på att jag behåller min bostad?

Villa för 300.000 wow.

Vad hittar man det i landet?

Lasseman min villa är värderat till 300000kr och har lån på 135k tror du skuldsanering går med på att jag behåller min bostad?
Det är på gränsen. Utmätt bör den dock bli

Okej men har inte KF som riktvärde att nettoövervärde inte ska överstiga 200000kr?Det gör det ju inte i detta fall

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp